zondag 18 juni 2017

'Een vrouw biedt me Reiki aan'

Bron : Gelderlander 
02.30 uur
Opstaan in Arnhem-Zuid. De avond van tevoren heb ik alles al klaargezet, dus hoef ik alleen de koffiepot aan te zetten, mijn gesmeerde boterham op te eten en het huis te verlaten. Met de fiets naar het station, dan met de trein naar Nijmegen.
04.10 uur.
Ik loop door de start. Redelijk druk, zoals normaal. Als je iets door de zijkant loopt, gaat het sneller. In Nijmegen staat nog uitgaanspubliek. Een soort vroege intocht dus eigenlijk.
05.00 uur.
Beetje licht in mijn hoofd. Ik eet even een boterham en neem een Dextro. Energiedrankje er achteraan en het gaat weer. Hoe het komt? Misschien omdat ik te laat naar bed ben gegaan (tien uur pas). Of omdat ik vanmorgen maar een boterhammetje gegeten heb.
06.15 uur.
De eerste rust, net na Malden op een dijk. Ik drink koffie, neem een broodje en pak twee flesjes AA (plus een banaan) mee voor onderweg. Gisteren had ik last van mijn knie, maar vandaag is het beter. De blaren die ik gisteren heb laten doorprikken, houden zich rustig.
07.20 uur.
Van Mook naar Plasmolen. Het gaat goed, dus ik loop nog wat harder. Ga mee met een groepje Noorse militairen. Een snel stukje Vierdaagse.
08.30 uur.
Rust in Milsbeek. Daarna begint de lus voor de vijftig kilometer. Ik sluit aan bij een groep zingende Hongaren en zing vrolijk mee.
10.04 uur.
In Ottersum controle. Ik pak mijn knipkaart, maar heb niet door dat ik mijn startkaart laat vallen. Gelukkig vindt iemand hem en krijg ik hem terug. Er staan vrouwen langs de weg met deodorant. Ik hou mijn oksels omhoog (één kant) en ruik weer fris.
13.10 uur.
Groesbeek. Weer een rust. Spierpijn in mijn bovenbeen. Een vrouw die Reiki doet, biedt aan me te behandelen. Ze legt haar hand op mijn been en geeft me positieve energie. Het voelt vooral lekker warm. Ik wacht op mijn vriendin die veertig loopt. Samen wandelen we de heuvels over. Vanaf Berg en Dal is het pittig: regen, vermoeidheid en pijn.
16.10 uur.
Eindelijk, uitrusten in de Gelderlandertent op de Wedren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten