woensdag 7 juni 2017

Grenzentocht 30 september 2006 (13 km)

Eind september, het weer is nog best goed. Tijd om weer eens een (korte) wandeling te maken. In Roosendaal staat eind september altijd de Grenzentocht van Thor op het programma een tocht die naar België voert. Wij (mijn moeder, broer en ik) hadden gekozen voor een wandeling van 13 kilometer zodat de tocht voerde naar Horendonk (Café de Arabieren.)
Om iets over half negen zijn we gestart voor een wandeling waarvan we een aantal stukken goed kennen van de avondvierdaagse die steeds half mei wordt gelopen. Omdat we (maar) 13 kilometer liepen was de eerste splitsing al vlug bereikt. 
Hier moesten we al gelijk naar links.
We liepen in het begin voornamelijk door het bos (Visdonk.)
Diverse rode besjes stonden in bloei.
Ook voor de koeien was het nog een heerlijk dagje om buiten te staan.
Wie bekijkt wie???
Toen we uiteindelijk uit het bos waren (wat soms heel moeilijk liep) kwam de grens in zicht. Via steenpaal (zo heet de straat) liepen we naar de grens. Bij de grenspaal zijn de onderstaande foto's gemaakt.

Tussen Essen en Horendonk aangekomen zagen we allerlei posters voor de Gemeenteraadsverkiezingen. Ook hier moet dus binnenkort gekozen worden. 
De verdeling mannen en vrouwen die verkiesbaar zijn lijkt op het eerste gezicht best goed.
We liepen verder naar Horendonk en naar ruim 7 kilometer kwamen we hier ook aan. Even wat gedronken, mijn broer liep naar de keuken (omdat hij dacht dat daar de toilet was.) Hij was er echter al voorbij gelopen. Streng zei de barvrouw "Wat ga jij doen niet beseffend dat er een vergissing werd gemaakt". "Naar de toilet denk ik" zei ik terwijl ik de bestelling plaatste.
Kerk Horendonk
Na de (korte) rust liepen we via het terrein van voetbalclub "De Arabieren" weer richting Nederland.
 Uiteraard kan België niet zonder het frietkot.
Mariabeeldje
Het laatste stuk was ruim 5 kilometer, zodat we via Visdonk weer terugliepen naar het startpunt. (Thorhonk.)
 Lekker wandelweertje zo eind september
Eindpunt is weer bereikt. 
Thuis besloot ik lekker mosselen te gaan eten. Helaas had ik de pan te hoog op het vuur gezet. En was ondertussen bezig van dit verslag de foto's op de site te zetten.
Op een gegeven moment begon het flink te stinken. Al het water was bedampt.  Dan volgende keer maar mosselen.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten