maandag 12 juni 2017

I care tocht Rheden 12 mei 2007 (30 km)

Al weken geleden had ik me opgegeven voor de I care tocht georganiseerd door de Pink Angels en Care Nederland. De start was in het wapen van Rheden (toch maar even goed opgezocht want er is ook een Wapen van Rhenen (Grebbeberg)) dus we moesten wel vroeg op.
Om iets voor zeven reed ik met mijn moeder richting Rheden waar we om 9.00u konden starten.   Onderweg werden we al op “pijnlijke” manier herinnerd aan de Vierdaagse die er weer snel aankomt. We passeerden namelijk afritten waar voor ons zeer bekende plaatsen zoals “Elst” , “Oosterhout” , “Slijk Ewijk” , “Elden” , “Huissen” op aangegeven stonden.
Iets over half negen kwamen we in Rheden aan en we konden op ongeveer 100 m van de start parkeren. Mijn broer moest zich nog even inschrijven, ik had dit al gedaan. Vlug even naar de toilet waar ik Ed (met de hoed) tegenkwam. Nog even gesproken terwijl er gewacht moest worden.
 
Om iets voor negen kon er gestart worden. Op een gegeven moment wilde ik beginnen met het maken van een aantal foto’s. Maar van dat fotograferen kwam niet veel want  mijn broer was zijn toestel vergeten. Ik had het fototoestel wel bij maar met 2 setjes niet opgeladen (en bijna lege) batterijen kom je niet ver. (een 3de setje lag thuis maar om weer even ruim 100km te gaan rijden om deze op te halen doe je natuurlijk ook niet J ) Uiteindelijk kon ik nog 19 foto’s maken waarvan de meest bruikbare in dit verslag zijn verwerkt.
In de routebeschrijving werd in het begin gesproken over een flinke klim. Later bleek dat deze klim niet de enige “flinke klim” was.
 
Na een kilometer of 7 kwamen we bij de eerste rust aan (Carolinahoeve) waar we een sanitaire stop maakten en even wat dronken.
Geen lange pauze want de volgende rust zou op 16 km zijn en daar wilden we een grote rust nemen. Tijdens het 2de stuk waren er weer flinke klimmen. Maar het was wel een heel mooie omgeving.
 En na het klimmen moest er natuurlijk ook weer gedaald worden.
Net voordat we de 2de rust (Paviljoen de Posbank) bereikten begon het te regenen. Hierbij dacht ik optimistisch terug aan een aantal jaar geleden dat we in Geldermalsen liepen en waar we ook net voor de rust een buitje kregen. Daarna was het droog.
 
Bij deze rust zagen we Sandra van de Pink Angels die dacht dat mijn broer Tiny was. Even een praatje gemaakt en toen wat langer gerust en een warme chocomel gedronken (met een flinke toef slagroom). 
Beatrix op de fiets.
Helaas werden de sluizen van boven nu ook vol opengezet. En we moesten nu door onverhard terrein.
Op naar de posbank (niet te verwarren met de POSTBANK) , die is genoemd naar een stenen bank, die daar in 1918 werd geplaatst ter ere van de ANWB-pionier G.A. Pos.
Ondanks dat de regen in bakken uit de hemel viel en we in open terrein liepen, kon ons dat niet deren. We deden onze regenjas aan. Alleen is het wel vervelend dat je bijna niets ziet door een bril (die helemaal beslaat.) Dus goed kijken naar de linten en pijlen.
 
In dit 3de stuk liepen we langs een oorlogsmonument.
Hier hebben we even gekeken en daarna weer naar de linten gezocht. De regen begon op te houden toen we weer op een verharde weg kwamen. Na een kwartiertje deden we onze regenjassen weer uit en daarna heeft het enkel nog wat gedruppeld. (kan ook van de bomen af gewaaid zijn.)
 
Na 26 km (volgens de routebeschrijving , een heel mooi en verzorgd boekje met soms wat achtergrondinformatie) werden we voor de 2de maal gecontroleerd (nu door Aefke). Vlug doorlopen naar de rust die we natuurlijk spontaan voorbijliepen. Even teruggelopen en wat gedronken. Een kwartiertje rust. We hadden de indruk dat de afstand die we gelopen hadden al ongeveer 28 km was. (ook de stappentellers gaven dat aan.)
Het laatste stuk bleek nog geen 2 km te zijn zodat we om half 4 weer arriveerden in het wapen van Rheden waar Sandra (die al was teruggekeerd) en Debbie aanwezig waren. Nadat we nog even kort met Sandra hadden gesproken en bedankt hadden voor de mooie en goed georganiseerde tocht reden we weer naar Roosendaal.
We hadden geen spijt dat we deze tocht hadden uitgekozen. Een aanrader voor iedere wandelaar.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten