dinsdag 20 juni 2017

Kees Knappers boswandeltochten 27 maart 2010 (19,7 km)

 
Vandaag zou ik met mijn broer de Kees Knapperstocht gaan lopen. Maar vrijdagavond was er wat twijfel, na het sporten van donderdag had ik weer wat last gekregen van mijn luchtwegen. En zelfs zaterdag toen ik om 8.00u opstond, dacht ik zal ik afbellen. Maar toen ik opgestaan was ging het beter en ik besloot toch maar mee te gaan. Om 9.00u stond mijn broer voor de deur zodat we samen richting Rucphen reden.
Voor de start wilde ik nog even naar het toilet, maar deze bleek verstopt te zijn. 
We zijn om 9.45u gestart. Het eerste gedeelte was 8,6 kilometer lang.  

Zoals de naam van de tocht al zegt is het een boswandeltocht, die is vernoemd naar Kees Knappers. Deze man is in november 1997 aanwezig geweest bij de begrafenis van mijn Ome Jan en kort daarna zelf overleden. Daarom is deze naar hem vernoemde tocht dit jaar al voor de 12de maal georganiseerd. 
Tot zover even het stukje achtergrondinformatie.  
Omdat ik na 2 kilometer toch echt wel naar het toilet moest, kwamen deze verplaatsbare toiletten als een geschenk uit de hemel. Overigens niet alleen voor mij, want er stonden meer wandelaars toen ik aankwam. 

We liepen daarna weer verder. Maar ik moest eigenlijk nog steeds naar het toilet. Had ik misschien toch niet mee moeten gaan en een weekje rust nemen. Maar na een 2de sanitaire stop in het bos, ging het beter. 

Overigens is de eerste rust niet zover van de start af. Omdat je door het bos loopt, kom je telkens toch weer in de buurt waar je eerder hebt gewandeld. 


Hier is het fietspad tussen de weg naar Schijf en Rucphen. 
En hier kun je zien dat je soms langs het zelfde punt komt, want later tijdens de wandeling zien we deze rommel weer. 
En op dit veldje staat de auto, dus we zijn weer dicht bij de start. 
Maar we zijn nog maar 7 kilometer onderweg, dus we liepen linksaf i.p.v. rechtdoor. 

We kwamen aan bij Kampeerboerderij J Mies en zagen daar een aantal voetballers van RBC Roosendaal. Gisteren hadden ze uit nog gelijk gespeeld (2-2), tegen Telstar de hekkensluiter van de Jupiler Leaque 

Na wat te hebben gedronken liepen we verder. En weer zagen we dat er rotzooi in het bos was gestort.
We kregen zelfs Roosendaal in zicht.

En keken naar het paard in de wei. 





En een geheime legerbasis??? Tenminste als de basis nog wordt gebruikt. 

Hier was het een beetje drassig, maar over het algemeen viel het erg mee.  

Bij de wagenrust na 15 kilometer kon even worden gekeken hoe het laatste stuk van de route liep. De grotere afstanden werden hier 2 maal verwacht. 
Er werd soep uitgereikt. 

Na deze korte onderbreking konden we ons opmaken voor de laatste 5 kilometer. 



We liepen langs het Ossekopje ... 



... en zagen daarna voor de tweede maal deze rommel liggen. Het laatste rondje moest worden afgelegd. 
Om daarna bij de finish aan te komen. Het was half twee, we hadden dus best doorgewandeld. De toiletten waren ondertussen weer te gebruiken, maar nu was het niet nodig. We dronken nog wat en reden weer naar huis. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten