dinsdag 20 juni 2017

600 Jaar Oud Vossemeer 10 april 2010 (10,4 km)

 

Uitgetekende route op www.afstandmeten.nl Hier kwam ik op 10,41 km. Volgens de routebeschrijving was het 10,4 km. Hoe nauwkeurig wil je het hebben? 
Hoesten en proestend was ik de Paasdagen doorgekomen. Daarom heb ik ook in het Paasweekend geen wandeling ondernomen. Maar donderdag was ik nog steeds aan het hoesten, dus toch maar eens naar de huisarts. (Ik had overigens 2de Paasdag van de weekenddokter (telefonisch) al een recept gekregen.) De vraag was dus of ik deze tocht ook niet zou overslaan. Maar omdat het zaterdagochtend beter ging, mijn broer zou rijden en het weer er goed uitzag, besloot ik mee te gaan. Ook mijn moeder liep mee. 
De tocht start bij de Vossenkuil, waar ook de Zevendorpentocht zal starten in juli. De tocht was ter gelegenheid van 600 jaar Oud Vossemeer.   
Hoewel het begin van de tocht erg leek op de Zevendorpentocht, gingen we al snel een heel andere kant op. 


Zodoende zagen we ook eens een ander gedeelte van Tholen. 
 We zagen in de verte een molen. Later zouden we er langslopen.

 Het ging goed en al vlug moesten we rechtsaf.  
 In de verte zagen we de brug richting Nieuw Vossemeer. 
De omgeving was heel mooi, maar het nadeel blijft dat je bij slecht weer slecht kunt schuilen en dat een sanitaire stop in de bosjes ook moeilijker is. 

 Vandaag kwam de zon door de wolken door.

Gelukkig vandaag dus geen regen, maar tijdens de Zevendorpentocht van 1996 was dat wel anders in de omgeving van Stavenisse. 
 Dit paard poseerde ook nog even voor de lens. 


Pas na 7,9 kilometer was de controle en rustpost. 



Hier kochten we wat te drinken en liepen daarna meteen door. De laatste 2,5 kilometer was nog een klein half uurtje. 


De brug kwam weer steeds dichter bij ... 
 ... en ook de molen kon van dichtbij worden bewonderd. 
 Nadat we de weg waren overgestoken ... 

... kwam Oud Vossemeer weer in zicht. 

 Ook deze paarden moesten nog even worden vastgelegd. 

Nog even door de straten van Oud Vossemeer wandelen.


 En na 2 uur en 5 minuten waren we bij de finish.  

Na nog even te hebben gezeten, gingen we weer huiswaarts. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten