maandag 12 juni 2017

Mito Mars 9 juni 2007 (39,9 km)

Zaterdag 9 juni 2007. Dat betekent de MITO MARS met de start op 500m van mijn huis. Daar nemen we natuurlijk geen auto of fiets voor maar wandelen we. Tenslotte stond er 40 km op het programma dus dat kleine stukje zou ook wel lukken. Ik besloot mijn 2de paar schoenen (dat als reserve dient) aan te doen om eens te kijken of deze nog lekker liepen.
Om 7.10u belde mijn broer nog een beetje slaperig op. Hij had zich verslapen en zou zo spoedig mogelijk komen. Hij was er om iets over half 8.

We liepen naar de start die in Wijkhuis West was.
Hier was ook mijn moeder en Marian al gearriveerd. Zij liepen vandaag 20 km en konden iets meer dan 8 km met ons meelopen.
Het eerste stuk liep zoals ook vorig jaar richting de Bergen een wijk met nieuwbouwwoningen. Zeker de woningen in de wijk waar wij door liepen zijn nog geen 10 jaar oud.




Nadat we een stuk op onverharde weg hadden gelopen langs het water en het spoor gingen we de overweg over richting Roosendaal Zuid. Na ruim 8 km was de 1ste rust. Omdat voor mijn broer en mij de 2de rust al na ruim 10 km was besloten we even te stempelen, wat te drinken en daarna snel weer verder te gaan. We namen afscheid van de 20km lopers.
Na 10 km kwamen we aan op 'n grote rust bij Eetcafé "De Pin" in de Wouwse Plantage. Het begon al een beetje te druppelen maar toen we binnen zaten werd de regen een heel stuk erger. Ik was wel een beetje bang voor onweer want we moesten de bossen in bij de Wouwse Plantage en vrijdag 8 juni was het in delen van het land ook al noodweer geweest.
Na een minuut of 10 gingen we toch maar verder en we deden regenkleding aan.
Het regent , het regent ...
Mijn broer spreekt over een bui van een half uur maar volgens mij was het zeker 3 kwartier. Maar laten we daar geen ruzie over maken want na deze bui bleef het de hele tocht droog. We liepen richting "Trapke op" wat tussen Wouwse Plantage en  Huybergen ligt. We kwamen wandelaars uit Tholen bezig die nog steeds reclame maken voor hun Zevendorpentocht op 07 - 07 -07.
Ze wilde mij ook nog een sticker geven maar die heb ik al.
Zelf loop ik deze tocht namelijk dit jaar evenals de MITO MARS voor de (12+1)ste keer.  Maar ik heb de 3 wandelaars van Tholen wel het kaartje van mijn weblog gegeven.
Voor we het wisten waren we samen met deze lopers uit Tholen al aangekomen bij de rust, waar we weer even wat hebben gedronken. We waren al 20 km onderweg, dus op de helft.
Na deze rust zagen we dat wandelen toch ook gevaarlijk kan zijn.
Op dit moment kwam er een wandelaarster bij ons lopen die ons tips vroeg voor de Vierdaagse. Ze ging hem voor de 1ste maal lopen.
De belangrijkste tips die wij konden geven was.
1.
Voldoende trainen.
2.
Eigen tempo lopen.
3.
Eventueel preventief afplakken indien blaren te verwachten zijn.
4.
En natuurlijk genieten!!!
Ook deze wandelaarsster heb ik een kaartje van mijn website gegeven.
Het stuk wat we nu moesten lopen was ongeveer 5 km en ging terug naar het eetcafé. Ik merkte toch dat mijn conditie een kleine deuk had opgelopen omdat ik eerder deze week een keelontsteking had gehad. Het liep niet echt slecht maar het is wel eens beter gegaan.
Bij eetcafé "De Pin" hebben we weer even wat gedronken. (de volgende rust was pas na 8 km).
Na de rust liepen we naar Nispen waar ik de dag tevoren nog mijn nichtje en neefje had ingehaald die aan de avonddriedaagse aldaar hadden deelgenomen.
In dit stuk liepen we ook een aantal gedeeltes op onverhard terrein en ik merkte ook dat ik wat last kreeg van blaren aan de zijkant mijn enkel.
Vraag blijft of dat aan de schoenen lag (die ik al tijden bejubel, ik heb hier namelijk de Vierdaagse voor de 10de maal op uitgelopen) of de regen waardoor er vocht in de schoenen was gekomen. Dat liep ook wat onhandiger en mijn broer nam wat afstand. Dit afstandsverschil had ik overigens in Nispen weer ingehaald.
 In Nispen liepen we langs een tuincentrum waar ook diverse dieren rondliepen.
 We kwamen aan bij "De Gouden Leeuw" en hadden al 32 km afgelegd.
Even een cola light en een chocomel.
Vermoeid gezicht.
Het volgende stuk liep over het zogenaamde Molenbeekpad richting de kinderboerderij in Roosendaal Zuid. Een stuk van ongeveer 4 km.
Het molenbeekpad was afgesloten voor fietsers en in de buurt van Roosendaal zagen we ook waarom.





Waar deze afbraak van dit pad voor nodig is zou ik niet weten. HEEL ZONDE IN IEDER GEVAL. 
Zonde ja zeker als je weet dat er nog diverse slakken op dit pad te zien waren.
 En een mooi uitzicht. 


Aangekomen bij de laatste rustpost (kinderboerderij) dronken we nog iets en haalden ons laatste stempeltje op.  
Daarna liepen we weer richting het centrum van Roosendaal.

 Vergelijk deze foto even met de foto van vorig jaar. 
Een heel verschil 
Omdat men aan het breken is moesten we nu aan de kant van de Roselaar (het winkelcentrum) blijven. Dat was niet in alle gevallen erg makkelijk, maar aan de andere kant zouden we nog veel meer problemen tegenkomen.

 Stil protest. 

Opengebroken kruising, hier komt een rotonde.
Toen we uiteindelijk over de Rembrand galerij liepen zagen we het eindpunt.
Deze foto van Shoarma Adel New Benha mag niet ontbreken. Hier hebben ze heerlijke schotels shoarma.
Om 16.05 u waren we binnen, we leverden onze kaarten in en ik maakte bij de organisatie nog even reclame voor mijn website. We dronken niets meer maar gingen direct naar mijn huis. Hier stapte mijn broer op de fiets en zo eindigde deze wandeldag met voor mij wel wat pijnlijke spieren en enkele blaren. Maar het ging verder niet slecht en dat is de beste mentaliteit voor de komende 4Daagse die al over 37 dagen zal starten.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten