donderdag 22 juni 2017

Nazomertocht Oosterscheldestappers 1 september 2012 (10,5 km)

Het werd tijd om weer eens een wandeling te gaan doen. De komende weken komt het er waarschijnlijk niet van, vanwege de huldiging in Enkhuizen vanwege de 15de Vierdaagse , mijn verjaardag en het WK wielrennen. Vandaag niet richting Oosterbeek maar richting St. Maartensdijk voor de 3de Nazomertocht. Het begin van de training voor mijn 16de missie in Nijmegen. In 2013 slechts 40 kilometer per dag. 
 Iets over half elf kon ik gaan wandelen. Al vlug stond dit gedenkplaatje langs de kant.  

 De tocht liep daarna richting Scherpenisse, de 4de plaats waar de Zevendorpentocht langst komt.  

Maar deze is begin juli , tien dagen voor de Vierdaagse van Nijmegen. Vandaag is de tocht dan ook maar 10 kilometer. Rustig beginnen. 

 De tocht liep langs deze molen. 


 En later werd ook de kerk van Scherpenisse gepasseerd. 
 Omdat Scherpenisse een klein plaatsje is was het bordje einde bebouwde kom al vlug bereikt.  

Even wandelen tussen Scherpenisse en St. Maartensdijk. 


 Omdat het goed wandelweer was, kon volop worden genoten van de omgeving. 







 Na een vijftal kilometers was de rust bij de Gorishoekse Hoeve.  

 Ik besloot mijn controlekaart te laten knippen en verder te wandelen. 




De tocht liep nu richting de Oosterschelde. Hier kon de TV-toren van Goes en de Zeelandbrug worden gezien.   



Hoewel andere afstanden al vlug weer een trap op moesten liep o.a. de 10 kilometer wat langer langs de Oosterschelde. Dus er kon volop genoten worden van het uitzicht. 






Maar uiteindelijk moesten we ook de dijk over om weer richting St. Maartensdijk te wandelen. 
In de verte was de kerk al te zien. 




Hoewel het bord St. Maartensdijk al weer snel in beeld kwam, liepen we nog niet direct naar de finish.  






 Nog even een bruggetje over … 


 … en over de markt. 


Nadat dit verkiezingbord was gepasseerd kwam de finish in zicht. Na 1 uur en 57 minuten was ik weer binnen. Dat was dus 10,5 km in nog geen 2 uur.   

 Een goed begin van het trainingsjaar. 
Later op de kermis is er ook een missie (Space Mission). Ik hou het echter bij kijken en kies toch voor de missie van 16 t/m 19 juli 2013 in Nijmegen. Deze missie is me iets te hoog (gegrepen).  
Zondag was het jaarlijkse bloemencorso in Zundert, die dit jaar wederom van grote kwaliteit was. De wagen met als thema Volle Maan heeft gewonnen. Maar zoals ieder jaar in Zundert is ook de 20ste plaats nog een prachtige wagen. Jammer dat de wagens dinsdag al worden vernietigd. Wat blijft zijn de foto’s en de herinnering.
Volgende week geen wandeling. Zaterdag moet ik in Enkhuizen mijn lustrumbeloning van de Vereniging Gouden Kruisdragers Vierdaagse ophalen. Een jaartje later dan bedoeld. (Of eigenlijk 3 jaar later want ook de 4 Daagse van 2002 en 2006 werden niet met een medaille afgesloten.) 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten