dinsdag 20 juni 2017

Nieuwjaarstocht THOR 1-1-2010 (5,3 km)

Het was oudejaarsdag 2009 geworden tijd voor het jaarlijkse oudejaarsetentje. En ook tijd om het jaar te overdenken.  
 Het wandeljaar was voor mijn broer en mij goed verlopen. We hadden beide voor de 13de maal de Vierdaagse van Nijmegen uitgelopen. Helaas was ons Ma al de eerste dag uitgevallen. 
Onder het genot van thee en koffie werd de bestelling geplaatst , mijn broer en moeder namen een broodje en ik nam een Hollandse biefstuk met aardappeltjes. We hadden een tafeltje uitgekozen met een vaas rozen. 
Wat zal het komende (Vierdaagse)jaar ons brengen. Mijn moeder heeft besloten te stoppen met de Vierdaagse. Mijn broer en ik hopen dit jaar wel te starten. Alleen hoe zal het mij vergaan. Vierdaagse in een WK-voetbaljaar zijn me niet zo goed bekomen. Het is sinds 1998 dat ik tijdens een WK de Vierdaagse heb uitgelopen, in 2002 ben ik uitgevallen en in 2006 werd de Vierdaagse afgelast. (en wilde ik ook uitstappen na 1 dag vanwege de hitte, gelukkig besloot de organisatie dat alles was afgelast, zodat ik dus nu kan zeggen dat ik niet had willen stoppen :-)  ) 
Maar niet te veel doemdenken zullen we maar zeggen.
Dit overdenkend besloten we nog een ijsje te nemen. Het is maar één keer per jaar oudjaar dachten we. 

Nadat we hadden afgerekend zagen we buiten de Kerstman nog. Een beetje verlaat zullen we maar zeggen. 
s'Avonds kwamen de oliebollen op tafel ... 

... was het blue moon (2de volle maan in een maand) en tevens een gedeeltelijke maansverduistering. Helaas was er niets van te zien, zodat ik het met deze internetfoto moest doen.
Er werd t.v. gekeken, een spelletje gespeeld ...
... en we wonnen bij de staatsloterij met onze 3 loten teleurstellend niet de verwachte hoofdprijs. (maar slechts €5,-). Het werd dus vlug 12 uur en 2010 werd met vuurwerk ingeluid. Hieronder een foto gemaakt door het raam, maar het was mijn beste vuurwerkfoto.
Na het slapen en het korte nachtje, was het tijd voor mijn 13de Nieuwjaarstocht. Mijn broer stond op hetzelfde aantal, mijn moeder liep voor de 10de maal mee.
Toen we onze auto hadden geparkeerd zagen we dat er een groot hekwerk om het complex was gezet. Dat zal HELAAS wel nodig zijn. 
Nadat we ons hadden ingeschreven konden we beginnen met de eerste 5,3 km van 2010. Hopelijk worden dat er een stuk meer. Ook de hardlopers waren al vroeg present, zij starten altijd nadat de wandelaars zijn vertrokken. 

Hoewel het rondje bekende kost begint te worden, is het altijd zeer verfrissend om op de eerste dag van het jaar even wakker te worden met een boswandeling. (NIET HET DRANKJE NATUURLIJK) 


Hoewel het koud leek bij de start was er na 'n kilometer niet veel meer van te merken. We liepen ons goed warm. 


 Al was het wel oppassen bij wat gladde en/of drassige bospaden. 

 We liepen ook langs wat kerstbomen. (Misschien iets voor het einde van 2010 :-)   )


 Ook liepen we langs het gedenkbos. Hier staan gedachteplaatjes voor overleden dierbaren. 


 Al pratend hebben we na iets meer dan een uur de 5,3 kilometer afgelegd. 
 We moesten weer door een hek ... 
 
... zagen dat er ook al wat hardlopers terugkwamen ... 

 ... melden ons af en dronken een kop chocomel. We hadden van de organisatie een bon gekregen voor deze consumptie, samen met een bon voor 'n worstenbroodje. 
Vlug naar huis om te douchen. Dat viel even tegen. Even als op 30 december 2009 was de spanning vanwege een storing uitgeschakeld. Het was volgens de storingsmonteurs niet goed afgewerkt op 30 december. 
 Dus het was donker binnen. Dat heb je met rolluiken. 
Gelukkig was het probleem rond 13.30u opgelost zodat we licht konden maken en de verwarmingsketel warm water kon produceren. Zo werd het geen koude douche. Met dank uiteraard aan de monteurs van Enexis en BAM.
En zo kon deze eerste wandeltocht van het nieuwe jaar fris worden afgesloten.  


Vergeet mijn gastenboek niet:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten