zondag 25 juni 2017

Peripatostocht 22 juni 2014 (25 km)




Vandaag stond de Peripatostocht op het programma. Samen met mijn broer en Ron Konijn had ik om half negen afgesproken bij het THOR-honk waar de start was. 
Overigens zou dit wel eens de laatste Peripatostocht kunnen zijn. In het centrum van Roosendaal startte namelijk ook de Kellebeektocht, maar dit waren kortere afstanden. En later zou ook de halve marathon worden gelopen.
Het eerste stuk van de wandeling liep via Visdonk richting Nispen. Een bekende route. En het liep lekker, al bleef Ron in het begin wel een beetje achter.  

Hij is een slow starter en komt later wel op gang. Toen we een tijdje liepen werd mijn broer op een smal pad bijna door een mountainbiker omver gereden. Hij zag toch wel dat wij daar liepen.  


Maar schijnbaar maakt dat niets uit.  

Hoewel we niet rechtstreeks naar Nispen liepen kwam na een ruim uur de kerktoren in zicht. Ron bleef wel steeds verder achter. Toen we in Nispen aankwamen gingen we lekker op het terras zitten.
Even later kwam ook Ron aangelopen. Hij was zijn startkaart aan het zoeken. Die was hij zoals hij na enige constateerde kwijt. Op zichzelf niet zo erg je kunt straks bij de finish gewoon je naam geven dan weet men dat je binnen bent.  
Na een klein kwartiertjes liepen we verder door Nispen.   


Even een rondje in de buurt van Nispen om uiteindelijk een meter of 20 verder (op de Bergsebaan) weer uit te komen.  




Daarna liepen we richting het Molenbeekpad. Het was mooi weer.

Het pad loopt richting de wijken Bergen in Roosendaal. Nadat we aan het eind van het pad de weg overgestoken waren kwamen we in de wijk aan.




Nu moesten we richting het centrum van Roosendaal. Dat gebeurde via o.a. de Boulevard Antverpia en de Badhuisstraat. 
Nog even het spoor over waar we in de verte aan de linkerkant de Passerelle zagen, de overgang van de Westrand (wijk in Roosendaal) via het RBC terrein richting het station over de sporen.
Tekening Passerelle 

De Kellebeektocht liep als eerste over deze Passerelle.  

Helaas was deze primeur niet voor ons. Misschien had men het 'nutteloze' rondje in Nispen kunnen laten vervallen en onze tocht ook over de Passerelle te laten lopen. Maar het was niet zo. Dus we kwamen in het centrum aan. De rust was bij Chagall.   
Hier was ook de start van de eerdergenoemde Kellebeektocht een nieuwe wandeltocht in Roosendaal. Het Wapen van Roosendaal was normaal de rust en hadden hier ook rekening mee gehouden. Wij besloten daarom ook daar te gaan zitten. Even rusten en wat drinken.  

Mijn blauwe schoenen die ik vandaag aan het inlopen was bleken toch minder te zitten dan in de winkel.  
Na de rust liepen we verder door de Molenstraat en de Kerkstraat. Ik snapte eigenlijk deze omweg niet echt omdat we uiteindelijk op een punt uitkwamen dat vanuit de rust sneller was bereikt. Weer zo'n stukje dat je had kunnen inkorten om over de Passerelle te wandelen.


We liepen nu richting Roosendaal Oost. We lieten de McDonald deze keer links liggen om door het Burgemeester Godwaldpark te wandelen.  


We waren ondertussen in de wijk Dijken uitgekomen. De finish kwam alweer in zicht.  
Toen we langs de vestiging van Basic Fit liepen (mijn broer en ik trainen in de andere vestiging in Roosendaal West) wisten we dat de finish niet ver weg meer was. 

Deze was dan ook snel bereikt.  
Het bleek dat ik toch wat blaren had opgelopen met dit paar schoenen. Kortom dit paar gebruik ik nog niet tijdens de komende Vierdaagse  

Na wat gedronken te hebben fietste ik snel naar huis om te douchen en later te gaan kijken naar de Halve Marathon en 10 kilometer van Roosendaal. Van de passage op ongeveer 1,5 kilometer heb ik nog een filmpje gemaakt. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten