dinsdag 6 juni 2017

Vincent van Goghtocht 28 mei 2006 (40 km)

Voordat ik iets ga schrijven over deze tocht wil ik als eerste even kwijt dat deze tocht een AANRADER is. Vorig jaar had ik al 12 kilometer gelopen (omdat ik de week daarvoor ziek was geweest) en toen leek het al een hele leuke tocht.
CoolDus 20 mei 2007 Vincent van Goghtocht staat al in mijn agenda. Nu de tocht zelf. Omdat het een tocht van 40 kilometer was kwam mijn broer mij al om 6.30u ophalen om naar Etten Leur te rijden. We konden namelijk om 7 uur al starten en dat deden we ook. Mijn moeder liep de 30 kilometer en die kon om 7.30u starten. Ze liep ook niet alleen en we hielden contact per mobiele telefoon.
Cool
Markt Etten Leur
Na de start liepen we eigenlijk Etten Leur vrij snel uit. Na ruim 3 kilometer liepen we over een viaduct de A58 over. We liepen naar een natuurgebied de Panhoef waar hieronder een aantal foto's van te zien zijn. Het was er zo mooi , ook doordat het zonnetje vandaag regelmatig doorbrak dat ik dit gebied met een aantal foto's op de gevoelige plaat heb gelegd (kun je dat nog zeggen bij een digitale camera?)



Na 11 kilometer volgens de routebeschrijving (onze stappenteller gaf ongeveer 1 kilometer meer aan) bereikte we de 1ste rust bij de Zwarte Schuur.
Controle? Dit is toch geen zwarte schuur?
Maar dit wel.
Nadat we ongeveer 10 minuten hadden gezeten liepen we verder. We bleven nog even rondlopen in het gebied daarom hieronder nog een aantal foto's

 Op naar Klein Zundert waar de 2de rust zou zijn na ongeveer 22,5 kilometer. (de teller gaf toch weer een ruime kilometer meer aan zou dat door de bospaden komen?!)

Kerk Klein Zundert.
Maar in Klein Zundert werden we nog even geleid langs een mooie tuin voordat we de rust hadden bereikt.




 De Akkermolen (vlak bij de rust)
De rust is bereikt.
Jammer dat ze bij het rustpunt (DJA) geen broodjes verkochten we kwamen er om 11.30u aan en ik had best zin in een broodje. (Commerciële misser)
Maar niet getreurd na een kwartiertje liepen we verder om na 29,1 kilometer (stappenteller ruim 31 kilometer) weer aan te komen bij de Zwarte Schuur. Onderweg hadden we meegelopen met iemand van de organisatie. Toen we konden kiezen voor een alternatieve route (omdat de smolstraat onbegaanbaar zou zijn) gaf hij ons de raad dat niet te doen. Het bleek inderdaad wel mee te vallen , er waren slechtere stukken op andere gedeelte van het parcours (uiteraard door de vele regenval de afgelopen dagen, maar daar kan de organisatie niets aan doen) Hij vertelde ons zelfs dat het misschien wel een idee zou zijn om ook een startpunt te maken bij DJA (waar ook een wandelvereniging actief is) , dan konden de 40 en 50 kilometerlopers dezelfde tocht lopen en kwamen ze dus halverwege langs Etten Leur. Alleen zou er een route moeten worden gepland voor de kortere afstanden. Dit zou ook weer wandelaars uit België kunnen trekken.
Toen we bij de rust (Zwarte Schuur) waren maakte mijn broer de grap dat we het rondje nog wel een keer zouden lopen. De controle zou dan opschrijven dat we voorlopig nog niet terug waren. We besloten na 10 minuten toch maar de normale route te nemen. Na 50 meter bleek dat de 30 kilometer nog een ander stuk moest lopen als ze voor de 1ste keer bij de Zwarte Schuur waren geweest. Dat had mijn moeder dus niet gezien dus op een gegeven moment werd er gebeld dat ze al binnen waren en maar 26 kilometer hadden gelopen. Je zou zeggen foei maar had mijn moeder niet afgelopen donderdag (zie 3 Zeeuwse Wandeldagen 1ste dag) niet teveel gelopen? Dan wordt dit vergeven.Tong uitstekend
Op naar de voorlaatste rust bij Camping Menmoerhoeve Van Dijck. Net voordat we de camping bereikte kwamen de 1ste vier 50 kilometerlopers ons al voorbij. 
Niet zo snel geniet toch van ......

... de natuur.
Bij de rust hebben we nog even wat gedronken, ik kon eindelijk mijn broodje kaas kopen.
  Laatste rust

Manneke Pis ? We zijn toch niet in Brussel?

Daarna maakte we ons op voor de laatste 7 kilometer terug naar De Nobelaer het startpunt in Etten Leur. Onderweg zagen we nog een Abraham in een tuim staan met daarboven een pop van een baby (met het opschrift Johan 50 jaar geleden.)
 Abraham
Het eindpunt in zicht.
Na 39,1 kilometer (41,6 volgens de stappenteller) was ik na 50766 stappen in 8 uur en 19 minuten weer terug bij het startpunt. Nadat we wat gedronken hadden reden we naar Roosendaal. Daarmee eindigde voor mij het trainingsweekend voor de 11de Vierdaagse met een score van 115 kilometer officieel. (en waarschijnlijk dus zeker 5 kilometer meer.) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten