donderdag 22 juni 2017

Wintertocht Oosterscheldestappers 25 februari 2012 (10,2 km)

Vrijdagavond belde mijn broer of ik nog van plan was te gaan wandelen. Ik wees het aanbod af.
De afgelopen week had ik last gehad van een voorholte ontsteking. Zelf carnaval was beperkt gebleven tot het kijken naar optochten in Roosendaal, Nispen en Breda.  
Dinsdag was een bezoek aan de dokter goed voor een kuurtje. 
 
Maar toen het zaterdagmorgen lekker weer was, besloot ik toch te gaan wandelen. Niet 20 kilometer zoals eerst de bedoeling was, maar "slechts" 10 kilometer. Mijn broer was al eerder vertrokken (richting St. Maartensdijk) , want hij liep wel 20 kilometer.  
 Ik was iets voor half elf aanwezig om me in te schrijven en kon om precies half elf vertrekken.


De tocht had ik al eerder gewandeld als een nazomerwandeltocht begin september 2010. 


 Je kon ver over het eiland Tholen kijken.


 Pauw laat je veren eens zien. 

 Door het goede weer was het ook niet echt fris langs het water. 



 En na een kilometer of vijf liet ik mijn kaart afstempelen. 
 Omdat ik lekker liep, besloot ik niet te rusten. 

 Een beetje frisse lucht inademen om te herstellen van de voorhoofdsholte ontsteking. 


 Het bruggetje over ... 


 ... bracht me richting de camping van St. Maartensdijk, waar ieder jaar ook de Zevendorpentocht (10 dagen voor de Vierdaagse van Nijmegen, vertrekt vanuit Oud Vossemeer) langs komt. 


 Nu liep de route niet richting Scherpenisse en Poortvliet, maar terug richting St. Maartensdijk. 

Mijn broer was overigens op andere wegen gewandeld. Hij was wel in Scherpenisse en Poortvliet geweest. 


 Al snel kwam de finish weer in zicht. 
Ik was om 12.29u binnen, dus 1 uur en 59 minuten gewandeld. 
 
Ik was mijn wandelboekje vergeten en vroeg een stempel op mijn routebeschrijving. Ik kon ook de bovenstaande kaart meenemen.
Leuke tocht, volgende keer probeer ik een grotere afstand, maar ik merkte dat dit vandaag niet echt verstandig was geweest. Niet overmoedig worden, het doel blijft nog éénmaal 4* 50 km wandelen in juli. En 5 maart nadert, dan mag ik me (eindelijk) inschrijven. Kan niet wachten. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten