donderdag 22 juni 2017

Wintertocht THOR 28 januari 2012 (17,7 km)

Eind januari staat ieder jaar de wintertocht op het programma. De winter die nog niet echt is begonnen, met temperaturen boven 0 graden Celsius. De start was bij het THOR-honk.
Mijn broer en ik kozen voor de 17 kilometer, die toen we het papier hadden gekregen 17,7 km bleek te zijn. Om vijf over negen konden we starten. Het was erg druk bij de start, maar het was dan ook "goed wandelweer". 

 De tocht liep via het bosgebied Visdonk ... 

... waar soms het water erg hoog stond langs de kant ... 

 ... richting de Rucphense heide. 

 Er werd weer veel door de bossen gewandeld. Dat was wel eens lastig door de drassige paden. 


Maar over het algemeen viel het mee en kon er goed worden doorgewandeld. 

 Na ongeveer 1½ uur kwamen we aan bij de rust. 

 Hier dronken we even wat. 

Daarna liepen we verder, terug richting het THOR-honk. 
 We zagen daar nog 2 militairen. Waren ze de weg kwijt of zijn ze gestuurd door Captain Jack. 



 Na weer een tijdje door de bossen te hebben gewandeld ... 



 ... kwam Roosendaal weer in zicht. 

We maakten nog even een tussenstop bij Geert Konings (de verbandmeester van onze EHBO-vereniging) om een afspraak te maken de koffer voor de steunverlening weer eens na te laten kijken. Oud materiaal eruit en nieuw materiaal erin.  


 Daarna was het nog enkele kilometers naar de finish. 





Na 3 uur en 50 minuten waren we binnen, waar ik nog twee koppen erwtensoep aangeboden kreeg. Mijn broer was ondertussen aan het praten over de EHBO-verlening van de nachtmars. Hij doet dit al een aantal jaren tijdens het eerste gedeelte. 
Daarna reed ik weer naar huis. Het gaat goed met de knie, zeker met de bandage. Kortom maandag 6 februari maar weer opgeven voor de Vierdaagse.
Oei, dat kan natuurlijk niet, ik ben vorig jaar uitgevallen. Ik moet echt tot 5 maart wachten. Zal een lange maand worden.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten