dinsdag 6 juni 2017

3 Zeeuwse Wandeldagen Dag 2 26 mei 2006 (30 km)

Wat moet je doen als organisatie om een geslaagde tocht te hebben? Je kunt reclame maken , een website bouwen (http://www.3zwd.org/) , zorgen voor goede organisatie. En dan maar hopen op veel wandelaars. En normaal komen die ook wel maar vandaag zag het er niet goed uit. Toen ik vanmorgen wegreed uit Roosendaal stond het al te regenen. Maar ik zat (toen) gelukkig nog in de auto. En de 1ste dag regende het ook onderweg maar in Goes zelf viel heel weinig. Voor de optimisten onder ons het heeft slechts 1 maal geregend in Goes maar dan wel gedurende mijn gehele 30 kilometer die ik vandaag (met soms wat langere rusten) had afgelegd in 6 uur en 40 minuten. Maar genoeg gezeurd over het weer dat natuurlijk ook voor de goede organisatie een flinke domper is geweest. Zij moeten de wandelaars steeds goede moed meegeven maar weten zelf ook wel dat de belangstelling tegenvalt t.o.v. andere jaren. Dat is erg sneu.
 
De tocht zelf was wel leuk (al hadden we vandaag ook weer wat modderstukken). De eerste etappe ging naar Tennis Club De Schaepskooi in ’s Arendskerke. Daar aangekomen was er al weer 7,5 kilometer afgelegd. (in de regen ) 
Tennisclub De Schaepskooi 25 mei 2006
Tennisclub De Schaepskooi 21 mei 2004. Let op het terrasCool
Na een voor mij lange rust van ongeveer 20 minuten, waar ik een tosti heb gegeten en een lekker bakje thee heb gedronken ging ik beginnen met de tweede etappe. Op de Stelledijk kwam ik in gesprek met een medewandelaar. Waar ik gisteren nog samen met mijn moeder de afslag voor de 20 kilometer had gemist zou ik vandaag al pratend op de 20 kilometer zijn uitgekomen als ik niet had opgelet. Maar ik vond het al raar dat er alleen maar 20 kilometer bij de pijl op de grond stond. En jawel hoor , de 30 kilometer moest daar rechtsaf , een aburt einde van het gesprek. Na enkele straten kwam ik op het recreatieterrein “Hof van Holland” Omdat ik mijn fototoestel voor de regen goed had beschermd heb ik weinig foto’s gemaakt vandaag maar ik heb toch een impressie van het gebied door in mijn archief te speuren.
 Het gebied is echt heel mooi.
Jammer dat het vandaag in het water viel.
Na ongeveer 12 kilometer stond een caravan met verzorging langs de kant. Door de regen waren er echter wandelaars die doorliepen. Daarna op naar Heinkenszand naar de kantine van de plaatselijke sportvereniging. Hier heb ik een bak (warme) chocomel gedronken en heb een kwartier uitgerust. (opgedroogd voor zover het kon) Ook heb ik hier mijn twee andere foto’s van vandaag gemaakt.
 Even 'n kwartiertje opdrogen.

De bar van de sportkantine (Interessant hé)
De voorlaatste etappe ging naar Café restaurant "De Oranjeboom" in 's Heer Hendrikskinderen. Dit was (volgens de routebeschrijving) op 27,9 kilometer , mijn stappenteller gaf echter iets minder aan. (dat was al in Heinkeszand (+/- 1 kilometer , in 's Arendskerke klopte het precies. In 's Heer Hendrikskinderen heb ik een ruim half uur gezeten een broodje gehaktbal besteld met weer (warme) chocomel. Na deze stop ging mijn gedachte weer naar vorig jaar toen er een man op een fiets viel aan de overkant van het café toen hij plotseling hard voor een auto moest stoppen. Gelukkig was het toen niet ernstigs alleen schaafwonden en waarschijnlijk een gebroken pink.
Ook de laatste 3,3 kilometer moesten in de enige regenbui worden afgelegd. Daarom kon ik het niet laten om bij het afmelden te zeggen "Leuke tocht alleen jammer van die regenbui (op het laatst)"
De finish was na 31,2 kilometer. De gegevens van mijn stappenteller gaven 30,5 kilometer aan. Dat in een tijd van 6 uur en 40 minuten (met rust) heeft me weer 37240 stappen vooruit gebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten