maandag 5 juni 2017

Adriaan van Bergentocht 23 april 2006 (30 km)

Zaterdag 22 en zondag 23 april kon de Adriaan van Bergentocht worden gelopen. Deze tocht wordt jaarlijks georganiseerd in Etten Leur. Deze tocht hadden we reeds enkele malen gelopen.
We kozen voor een afstand van 30 km.
We zouden graag eerder gestart zijn maar de tocht begon pas om 9.00u (zelfs voor de 40 km). We liepen richting het Liesbos. Gelukkig hebben we niet ieder paadje hoeven te bewandelen. Er waren namelijk in het verleden nog wel eens tochten waarbij je de indruk kreeg dat je iedere paadje wel moest bewandelen omdat je overal wandelaars zag lopen. In een bos lopen is leuk (mits het niet teveel heeft geregend en de padden drassig zijn geworden) maar afwisseling doet ook goed.
 
Omdat we verzorging hadden gekozen namen wij bij de 1ste rust koffie en thee.
Daarna gingen we weer verder. Een stukje Liesbos onder de A58 (Etten Leur - Breda) door. Uiteindelijk kwamen we bij de 2de rust waar we soep en fruit konden krijgen.
De derde rust hebben we overgeslagen. We hadden namelijk een bon gekregen voor een eigen gemaakt kroket die te koop was bij een frietkraampje in het Liesbos voor slecht €1,- . Het duurde echter wel lang voordat de kroket klaar was. Ik nam een iets te enthousiaste hap en verbrandde daarbij mijn onderlip. Ik had zodoende niet alleen blaren op mijn linkervoet (o.a op een zwakke plek waar ik ongeveer 10 jaar gelden mijn tenen heb gebroken) maar ook op mijn lip.
De 4de rust bracht ons nog fris die we tegoed hadden vanwege de verzorging. (dit was op dezelfde plaats als de 1ste rust)
 
De laatste kilometers gingen wat moeizaam omdat ik toch last kreeg van de blaren op mijn voeten. (en mijn lip)
Maar na 6 uur en 5 minuten bereikte we de finish. Al met al was het goed gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten