dinsdag 20 juni 2017

Avondvierdaagse Roosendaal 17 t/m 20 mei 2010 (4 * 10 km)


Nummer klein

Dag 1, Maandag 17 mei 2010
Om vijf voor half zeven liepen mijn broer en ik langs de start (van de 15 km) om te starten voor mijn 20ste avondvierdaagse van Roosendaal. Als ik aan de beginjaren denk, dan zag ik altijd op tegen 4 maal 10 km wandelen. Nu is het slechts een opwarmertje voor het grotere werk.
Zoals gebruikelijk liepen we de eerste dag in de richting van Nispen, al zouden we dit dorp alleen maar van de verte aanschouwen. Want we liepen maar 10 kilometer, zodat we op een bepaald moment toch weer via allerlei bospaden en het Rozenven richting de finish op Vierhoeven liepen. Het laatste gedeelte passeerden we nog een aantal wandelaars die de 6 kilometer liepen, zodat het tempo iets lager kwam te liggen. Maar na 1 uur en 40 minuten hadden we de 10 kilometer voltooid. Op naar dag 2. 
Helaas had ik nog geen prijs gewonnen bij de loterij, maar er komen nog drie dagen. 

Dag 2, Dinsdag 18 mei 2010
De tweede dag is traditioneel de langste dag. De wandeling is dan zeker wel 12 kilometer. We waren om 18.15u op sportpark Vierhoeven en liepen wederom langs de start van de 15 kilometer. Wel een kwartier te vroeg maar het voordeel is wel dat we de hele tocht rustig konden doorlopen zonder dat er steeds vaak jonge wandelaars voor je voeten rennen. (Ik heb geen problemen met jonge wandelaars die gewoon doorlopen, maar gewoon niet zo snel kunnen wandelen, echter steeds voor je voeten springen en rennen is wel lastig.)
We liepen richting het Ossekopke, maar toen we er bijna waren moesten we linksaf. En even later weer linksaf. We werden gepasseerd door een jongen en meisje die ik wil bedanken omdat ze even later rechtsaf gingen, anders hadden we dus gewoon een pijl gemist. Want een aantal wandelaars (niet veel want het was nog niet druk op het parcours) waren wel gewoon rechtdoor gewandeld.
Uiteindelijk kwamen we weer aan in Roosendaal en liepen langs de dijken (wijk Roosendaal) weer richting Visdonk. Ik vroeg me af of de 6 kilometer al binnen zou zijn. Toen zag mijn broer de "prikkers" lopen. Deze lopen steeds aan het einde van de afstand. De 6 kilometer was dus grotendeels binnen, we passeerden nog een enkeling.
Na 2 uur en 10 minuten waren we binnen. Op naar dag 3. 

Dag 3, Woensdag 19 mei 2010
  
De derde dag van mijn 20ste avondvierdaagse. Om 18.25u liepen we weer door de start. De tocht liep weer door de bossen van Visdonk.


 
Tijdens de derde dag loop je op een bepaald moment terug en zie je andere wandelaars aan de overkant. Vaak willen (vooral jongere wandelaars) een stukje afsnijden en over de sloot springen. Meestal gaan ze weer vlug terug als je zegt dat ze dan een knipje gaan missen.
Het werkt ook elk jaar weer :-) 
Vandaag hadden we iets meer last van jonge wandelaars die steeds weer voorbij rennen en net voor je voeten stoppen. Maar over het algemeen konden we toch goed doorlopen. En je ziet ook kinderen die vragen of het nog ver is. De opmerking dat ze er bijna zijn en dat het morgen de laatste dag is en dat het dan leuk wordt geeft dan weer moed. Het blijft voor iedereen een hele prestatie. 
En het was toch nog verder dan we dachten. De tweede dag mag dan iets korter zijn de derde is langer. 
Een ijsje bij De Zevende Hemel smaakt dan ook goed. Ze maken reclame met "Alsof er een engeltje over je tong pist". En ik moet ook zeggen dat het heel lekker ijs was. (En ik ben echt niet zo'n ijsliefhebber)
Overigens nog speciale dank aan de automobilist die het nodig vond om de aanwijzing om te stoppen van de verkeersregelaars van THOR volledig te negeren en nog wat gas bij begon te geven om zodoende nog snel door te rijden toen wij met een aantal andere wandelaars de Visdonkseweg over moesten steken.
Na 2 uur en 10 minuten liepen we weer onder het finishdoek door. Weer geen prijs, ik probeerde nog om het lotnummer 0130 te laten veranderen in 0030, maar dat ging om 2 redenen niet. Ze lieten zich (terecht) niet omkopen en de prijs was al opgehaald.
Op naar dag 4, het defilé.


Dag 4, Donderdag 20 mei 2010
De laatste dag van de avondvierdaagse gingen we eerst even kijken naar de huldiging van de oudste deelnemer en deelneemster.  

Daarna liepen we om 18.22u door de start. 

Uit ervaring wisten we dat de laatste avond vaak minder dan 10 kilometer was. De jongen en het meisje wat ons de tweede wandeldag had behoed voor het verkeerd lopen, passeerden ons al snel naar de start. 

Omdat het rondje niet zo lang was, kwamen we al snel tussen de 6 kilometerlopers.   
Uiteindelijk kwamen we op de Onyxdijk aan waar de scholen zich verzamelden. 
Wij liepen een beetje langzaam door en kwamen aan het begin van het defilé uit. 
Enkele bandjes waren al muziek aan het spelen. 

Het was nog rustig, de grote stoet moest nog komen. 
 

Ondanks dat we langzaam liepen en soms ook met bekenden langs de weg spraken ,,, 

... waren we na 1 uur en 25 minuten weer bij de finish aangekomen. De 20ste avondvierdaagse zat erop en mijn broer kon het cijfer 7 op gaan halen. 

We vierden het einde van de avondvierdaagse met 2 pilsjes. Ondertussen kwam de oudste mannelijke deelnemer binnen. Toen viel mijn 20 een beetje in het niets bij zijn 44. 
We kochten nog een ijsje en keken naar de grote stoet die ondertussen aan het binnenkomen was. 
 En ook de muziek liet het niet afweten.  
Het waren vier prachtige wandeldagen met een lekker zonnetje erbij.  

 
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten