dinsdag 20 juni 2017

Ganzestaddagtocht Goes 13 mei 2010 (29,1 km)

 
Het Hemelvaartsweekend is weer aangebroken en dat betekent dat ook de 3 Zeeuwse Wandeldagen weer op het programma staan. Dit jaar besloot ik alleen donderdag te wandelen. Vrijdag stond een tripje naar het Dolfinarium op het programma en zaterdag wilde ik me nog even gaan voorbereiden op mijn PDL-examens over 4 weken. Mijn broer zou rijden en hij kwam me iets over half acht ophalen.
Rond half negen hadden we ons ingeschreven en konden we starten. Ik zag dat het gebouw van het GORS (waar men in december nog mee bezig was, nu klaar was.) 

 We liepen langs het stoomtreintje Goes-Borselle, die ook  weer ging rijden. 


Al snel verlieten we Goes om richting 's Heer Arendskerke te wandelen. 

De 20 kilometer moest hier afslaan. 

Er stond een stoeltje + heksenbezem, die uiteraard op de foto moest. 
 En ook dit gedenkmonument met de krans van 4 mei zagen we. 
De eerste rust was na ruim 8 kilometer bij de tennisclub van 's Heer Arendskerke. Hier is het weer wel eens slechter geweest.
Even wat drinken, schrikken dat ik mijn mobiel was verloren (die ik na tijden in een vakje in mijn rugtas had gedaan, wat ervoor was bedoeld) liepen we weer verder. 


 Genietend van de mooie omgeving … 



... kwamen we al snel bij een verzorging aan. Eigenlijk te snel, want al het drinken was op. De bevoorrading was onderweg en we zagen hem nog net aankomen. We besloten echter verder te wandelen, omdat we net hadden gedronken. 
In Eindewege konden we nog even een belletje plegen ... 
... in deze telefooncel. Het leek er echter wel op dat alles was aangesloten. (maar we hebben het niet geprobeerd :-) 

We liepen het spoor over, en kwamen langs een paar moeilijk begaanbare paden. 

We moesten zelfs over een stuk prikkeldraad klimmen. Misschien het enige negatieve geluid van deze wandeling. (Het is geen survival :-) ) 
 Gelukkig stond het volgende hek open. 

Al vlug daarna kwamen we bij de tweede verzorging. Hier konden we wel wat drinken. 

 Toen we verder liepen zagen we in de verte de tv-toren van Goes.
 We liepen verder en genoten van de omgeving. Het zonnetje kwam er nog niet echt door.


Uiteindelijk kwamen we aan in 's Hendrikskinderen. Hier was de tweede rust. Mijn broer ging drinken bestellen, maar omdat er maar één persoon achter de bar stond duurde het iets langer. Wat wel opviel is dat er nu een bord hing dat er niet gerookt mocht worden, vorig jaar hingen er nog protesten tegen het rookbeleid. 
Vaak was de afstand die nu nog moest worden afgelegd hooguit een kilometer of drie. Maar nu waren we pas op 17,3 kilometer en we moesten naar de 29,1 kilometer. We liepen echter wel richting Goes. 





Om daar door diverse mooie parken te wandelen. Ron Konijn, die dit jaar zijn twaalfde Vierdaagse hoopt te voltooien, stuurde een SMS of wij op vrijdag ook gingen wandelen in Goes. Onze plannen waren echter het Dolfinarium in Harderwijk. 



 Het was een mooie omgeving en ik kon me niet herinneren dat ik hier al vaker had gewandeld.


 De TV-toren was nu erg dichtbij. 


Toen de PRAXIS in beeld kwam wist ik dat we bijna bij het sportpunt waren waar het CIOS is gehuisvestigd. 

Ze hebben net een nieuw gebouw gekregen. 

Bij Vierlinden was de derde rust. Ook hier hebben we wat gedronken. 

Daarna stonden de laatste kilometers door Goes op het programma.

 Maar eerst nog een stuk door de Hollandse Hoeve wandelen. 





En weer konden we genieten van de parken met eenden en zwanen. 



We konden bij de derde verzorgingspost nog wat drinken. 

Deze zwanen gingen wel erg mooi staan voor de foto. 

Het laatste park van vandaag …


 ... bracht ons weer bijna bij de finish. 
 Nog even het spoor over ... 

 ... de parkeerplaats overlopen ... 
 ... om na 5 uur en 50 minuten de wandeltocht af te sluiten. 
Nog even afmelden en wat drinken. De thuisreis kon weer worden aanvaard. Volgend jaar misschien weer drie dagen wandelen in Goes. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten