maandag 5 juni 2017

Bevrijdingstocht Dordrecht 5 mei 2006 (25 km)

Wandelen in vrijheid, ik 42 jaar oud weet niet beter. Vrijheid heb ik altijd gekend. Ook vorige jaar toen ik tijdens de 3de dag van de Vierdaagse in Groesbeek schreef "Ik loop voor Goud en KWF Kankerbestrijding Bedankt dat ik dit in vrijheid kan doen" besefte ik al dat vrijheid een groot goed is. Laten we er voor blijven strijden.
De tocht zelf begon om 8.30u. Om 7.30u vanuit Roosendaal vertrokken met mijn auto was ik ruim voor de start aanwezig zodat het nog niet te druk was en me rustig kon inschrijven.
Het was een heerlijke wandeldag. Het zonnetje scheen het was niet te warm bij de start. Dit keer wel alleen gelopen want mijn medelopers waren verhinderd. (Er moet wel eens iemand werken op Bevrijdingsdag , de economie moet doordraaien.)  :-)
Het eerste stuk was 10 kilometer lang. Hieronder een aantal foto's. Soms zeggen beelden meer dan woorden over de omgeving. 
 Wat een leuk watertje.
 De vlaggen hangen buiten.
 Wat een rustige omgeving
Burg. Beelaertpark.
Na 10,04 km (GPS systeem) kwam ik bij de 1ste rust aan. Omdat ik ver vooraan liep was het nog niet druk en ik bestelde een appelsap en een mars. Na 5 minuten liep ik weer verder, ik was eigenlijk net warm gedraaid en wilde het volgende stuk (tot 17,85 km weer volgens het GPS systeem) even doorlopen. Maar volgens mij stappenteller was dat zeker een kilometer verder. (Opmerking : mijn stappenteller liep op de totale afstand 25,37 (gemeten) - 24,86 (volgens GPS) = 0,51 km verkeerd. Nog iets bijstellen dus, maar de afwijking begint al minder te worden.
Tijdens dit stuk kwam ik o.a. door het Weizigtpark.
Weizigtpark
Ook liep ik via de Korte Kalkhaven , Binnen Kalkhaven , Buitenkalkhaven , Bomkade .... langs de Dortse Kil.
 Blik op Dordrecht. 
 Wat een mooi uitzicht.
En ook de andere kant geeft een leuk uitzicht.
Ondertussen was ik aangekomen bij de 2de (en tevens laatste rust). De rust was bij Café restaurant "Het Veerhuis"
Even uitrusten.
Ik hoorde hier al wandelaars vertellen dat het nog maar 2 kilometer was maar zij liepen dan ook maar 15 km. Het laatste stukje liep wel lekker alleen bleek dat de 35 km al naar het eindpunt liep terwijl ik nog een lus moest lopen. Dit kwam omdat de 35 kilometer eerder al een grote lus had gelopen en ik toch mijn kilometers moest maken.
 Dit bruggetje was het begin van de extra lus van +/- 1,5 km.
Maar nu kan ik lachen , zij mogen de lus nog maken.
Hoewel ik nog ingehaald werd door een 35 kilometer loper. (Hij liep dus in 5 uur 10 kilometer extra wat dus betekende dat zijn gemiddelde snelheid ongeveer 2 km/h hoger lag dan die van deze jongen.)

Hier kan men gras op het dak maaien. 
Maar niet getreurd ik was er bijna. In 4 uur en 49 minuten bereikte ik de finish, ik had 30575 stappen gezet en 2137,8 cal gebruikt. Met een voldaan gevoel nog even wat gedronken een tosti gegeten en weer teruggereden naar Roosendaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten