zondag 25 juni 2017

Dinsdag 15 juli 2014 (Dag van Elst)


 Gastadres 
 De eerste dag van de vierdaagse. Dit jaar had ik deze dag de late start dus ik kon 2 uur na mijn broer opstaan. Mijn radio (met wekker) werkte niet goed, dus ik moest de wekker op mijn iPad instellen. De wekker ging nog niet goed af (waarschijnlijk omdat hij op niet storen stond), maar mijn broer belde me iedere dag even zodat hij wist dat ik toch wakker was. Ik was overigens toch al wakker. 



Na te hebben ontbeten, wat een stuk beter ging als toen ik nog 50 kilometer moest wandelen liep ik richting de bus. Daar kwam ik als eerste aan. Ik was zeker goed op tijd. Ik kon zelfs nog even zitten. Later kwamen er meer wandelaars. Even later kwam de bus en om 5.41u reden we richting de start. 
Op het Keizer Karelplein werden we afgezet, waar het nog een klein stukje lopen was. De late start, dus het was al aardig licht.
Er kwam ondertussen een luchtballon laag over gevlogen. Ik sloot achter de rij aan.


Filmpje Klaar voor de start van de 98ste Vierdaagse

Aansluiten in een andere 'kortere' rij maakte niet zoveel uit. 

Helaas zag ik toch wel een aantal wandelaars voorkruipen, maar na een klein half uur kon ik richting de Waalbrug vertrekken.  
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. 



Na de Waalbrug moesten we even als vorig jaar onder de brug door richting Lent.  

Filmpje Waalbrug richting Lent 


Waar we al snel aankwamen.  
In Lent was volop muziek en ook de Begoniastraat was volop versiert. 

Daarna liep ik richting Bemmel.




Ruim baan zodat iedereen rustig door kon wandelen.  


Filmpje wandelen richting Bemmel. 


Filmpje binnenkomst Bemmel 


Filmpje Doorkomst Bemmel 
In Bemmel aangekomen was het weer Zwitserse week.  

Maar ik besloot door te wandelen het ging lekker en liep dus Bemmel weer uit.   



Ondertussen liep de wandeling ook langs een bord waar te zien dat het Vierdaagsebos werd daar werd aangelegd. De resultaten daarvan zullen later pas goed te zien zijn. Groeien naar de 100 ste Vierdaagse. 

Wachten voor de toiletten. 



Op naar het bruggetje waar ik de laatste jaren altijd rust. 
Bij het bruggetje eerst even een sanitaire stop en dan rusten.

Filmpje Vierdaagse bekijken tijdens de rust. 
Na ruim 2 uur was ik daar aangekomen. Rusten en gelijk even mijn drank pakken voor het volgende gedeelte. 
Een kwartiertje genieten van de voorbij wandelende deelnemers. Toen ik bij het bruggetje weg wilde gaan viel mijn flesje crystal clear in het water. Dat flesje was ik dus kwijt.  
Nog een klein stukje en dan kon ik voor het tweede jaar de afslag van de 40 nemen.
Niet meer naar Huissen en Elden, maar langs de Rijkerwoerdse Plassen In dit gedeelte stond ook de controle.  

Filmpje 40 kilometerlus 1 
   

Ik belde mijn broer om te weten of hij nog in de lus zat.  


Filmpje 40 kilometerlus 2 



Filmpje wandelen richting Elst 
Maar wat bleek, mijn broer was al in Elst. Hij had de lus van de 50 kilometer al doorlopen. Hij liep een ruim kwartier voor mij.  
Ik liep ook wel goed en kon de tocht richting Elst vervolgen.  

Filmpje Binnenkomst Elst. 

Ik was al snel in Elst.  
Hier werd het erg druk, misschien wel even te druk.
Mijn gedachte gingen uit naar 2016.

Filmpje Doorkomst Elst. 
 Hoe moet het dan gaan? Dan mogen er 4.000 deelnemers meer meedoen. 
Ik besloot even uit de drukte te gaan en over de stoep te lopen. Hier was het iets rustiger. Ik heb ook de steltenloper in Elst gemist, maar mijn broer vertelde later dat hij er echt was.
Defileerpunt 
Begroeting Elst

Soms is er ook nog oranje te zien. 
Muziek in Elst.







Wandelen door Elst. 




Je moet je voeten goed koelen ... 
... maar dit is misschien overdreven.

Na de drukte in Elst besloot ik even te gaan rusten en gelijk een sanitaire stop te nemen. Het was pas de tweede keer rust vandaag.
Het ging gewoon goed, maar ik wilde me ook niet forceren. Er volgen nog drie dagen. Even tevoren had ik normaal gesproken ook bij de KNBLO tent kunnen rusten maar ik was de button vergeten. (Ik had overigens de hele dag al het idee dat ik iets was vergeten, nu wist ik het dus)  

Na weer even te hebben bijgetankt vervolgde ik de tocht richting Valburg. Ook hier was het weer leuk.  

Doorkomst Valburg. 


Mooi haarstrikje. 



Na Valburg kwam al snel de Vierdaagsefotograaf in zicht. Even zwaaien en op de foto worden gezet.

Filmpje bocht bij Verloren Zeeg richting Slijk Ewijk. 
Daarna een bocht maken en richting Slijk-Ewijk.

Mijn broer bleek nog steeds een klein half uur voor mij te wandelen. 

Maar ik had ondanks de late start ook nog alle tijd.  



Dus toen ik Slijk Ewijk was gepasseerd en richting Oosterhout liep besloot ik nog even te rusten. 

Ik merkte dat het tot de rust van de Goudenkruisdragers in Oosterhout net iets te ver zou zijn. Maar niet forceren, tijd genoeg. Na een klein kwartiertje liep ik weer verder, mijn broer liep nog steeds voor mij.

Peace man
Die zou ik niet meer inhalen.   

Doorkomst Oosterhout 
Al snel had ik Oosterhout en dus ook de Goudenkruisdragers rust bereikt.
Zo net voor de Oosterhoutse dijk een welkome rust. Rusten en motiveren voor het laatste stuk van deze dag.  


Daarna richting de dijk.

Filmpje Oosterhoutse dijk op. 




Filmpje Oosterhoutse dijk


Aan het begin zie je al snel de nieuwe brug, spoorbrug en Waalbrug.

Het is echter nog een kilometer of vijf voor de Waalbrug ook daadwerkelijk bereikt wordt. Later vertelde mijn broer dat er op de dijk ook nog een militair was gereanimeerd.  







Op de Dijk was men aan het werk. Omdat het daardoor erg smal werd gingen enkele wandelaars zelf wat lager lopen.  
Ook zorgde dit ervoor dat er toch wat omgelopen moest worden.
Ook Jan van Vulpen stond weer op de dijk. (Ook dat vertelde mijn broer, ik had wel een medewerker gezien, maar de boomzager zelf had ik gemist) 
Lent kwam alweer in zicht en ook de Waalbrug kwam steeds dichter bij. 
 

Filmpje Binnenkomst Lent 
 

Filmpje Doorkomst Lent 

  



  

Hier moest ook weer even een stuk extra te worden gewandeld t.o.v. de voorafgaande jaren.  
 
Eerst onder de brug door, daarna weer een stukje richting Lent weer onder de weg door en dan pas richting de brug.  

Waalbrug in zicht. 
Op de brug heb ik nog een filmpje gemaakt.  

Filmpje Waalbrug richting Nijmegen. 

Nijmegen was weer bereikt en na een stukje door het centrum kon de eerste dag worden afgesloten.




















Omdat mijn broer reeds was gefinisht werd ik tijdens het afmelden gefilmd.  



Filmpje Afmelden dag 1 (met dank aan mijn broer) 




De eerste dag zat erop, even een krantje halen.  Toen ik langs de tent van het Kadaster liep kon een tekst op een routebord wordt gezet. Je kreeg daarvoor de helft van een kwartetspel. De andere helft (4 kwartetten) kon op de vier Wandeldagen worden opgehaald. Vandaag dus de eerste. 
Even de spieren verfrissen. 

We liepen richting de schouwburg waar de bus richting Beek zou langskomen. Tijdens het wachten even op het muurtje zitten. De bus kwam al snel. Daarna de welverdiende douche. In Beek bleek dat de Chinees er niet meer was. Ik besloot naar Groesbeek te rijden, nu had ik de fut, dat kon morgen misschien anders zijn. Na lekker te hebben gegeten en nog even na kletsen gingen we weer slapen. Morgen de vroege start.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten