zondag 25 juni 2017

Ganzestaddagtocht 10 mei 2013 (39,7 km)


Dit jaar besloot ik niet de 3 dagen van de 3 Zeeuwse Wandeldagen een korte afstand (al kun je 30 km en 20 km eigenlijk niet kort noemen) maar één dag een lange tocht. 
Het werd vrijdag de 40 kilometer, zodat ik al vroeg in het trainingsseizoen de Vierdaagseafstand voor mij ging wandelen. Toen ik wakker werd was het erg aan het stormen, dus ik dacht om misschien mijn broer te bellen om zaterdag maar te gaan wandelen.
Maar even kijken op buitenradar leerde dat het zaterdag erg zou gaan regenen , dus het werd toch vrijdag. Rond zeven uur reden we richting Goes, waar we om 8 uur konden starten. Vrijdag loopt de tocht meestal richting Heinkenszand en dat was dit jaar niet anders. 
We liepen als eerste door een parkje, daarna over het industrieterrein. 

Maar al vlug konden we onze weg vervolgen richting 's-Heer Arendskerke.

Dit keer geen rust bij de tennisvereniging, ... 



... maar even later in recreatiegebied Stelleplas. 
Hier dronken we wat en konden daarna de tocht vervolgen in de omgeving van Heinkenszand. Maar eerst nog even een paar foto's maken.



Tijdens deze tochten staan er tussen de "grote" rusten ook wagenrusten waar je nog drinken en fruit kon krijgen.  
Nu stonden ze ongeveer één kilometer voor de rust op een strategische plaats, we zouden hier later nogmaals langs komen. 


Even later liepen we verder, even op een onverhard pad. 
We zagen schapen en een gebouwtje, dat zou wel eens de schaopskooi kunnen zijn. 
En dat was ook zo. Ik zag nog een collega, tenminste zij zag mij want ik wilde gelijk gaan zitten. Wederom dronken we iets en liepen daarna de extra lus voor de 40 kilometer, wij moesten rechtsaf, later moeten we linksaf. 
Overigens was dat laatste niet goed aangegeven. 
Even twijfelden we nog of we wel goed zaten, omdat we dachten dat iemand met een routebeschrijving ons tegemoet kwam. 


Maar het bleek al snel dat we goed zaten. We genoten van het uitzicht.





Op een bepaald moment dachten we dat de strategische rust al bijna was bereikt, maar dat bleek nog even tegen te vallen.  







Maar toen we er uiteindelijk aankwamen dronken we iets en bleven even kletsen. 




Daarna weer het stukje naar de schaopskooi waar we weer even bleven rusten. 



Al meer dan de helft van de 40 kilometer zat er ondertussen op. We liepen nu naar Heinkenszand. We liepen dit keer niet door het centrum, maar een beetje aan de zijkant. 




En er was weer even twijfel over de pijl die ineens van de overkant leek te komen. Maar wij hadden niet het idee dat we ergens fout waren gelopen. 









Onderweg op dit voorlaatste stuk waren er nog 2 tussenrusten, waar we weer even wat dronken.  
Bij de tweede tussenrust werd reclame gemaakt voor een paar tochten. De tocht van 15 juli vanuit Vlissingen leek ons leuk, maar dan staat Helvoirt op het programma. 
Misschien volgend jaar. 



Hierna vlug doorgewandeld naar 's-Heer Hendrikskinderen.  



Daar was de laatste rust ingericht. Hier werden ook blaren behandeld. Ik had geen blaren (toch). 





JP Coenstraat waar ik ooit in 1988 ben begonnen met lesgeven. Nu is de "Vakschool" verdwenen en is/wordt er gebouwd. 

Maar thuis bleek later dat ik wel een blaar had.  

Vanaf volgende keer ga ik toch eens echte wandelsokken dragen. Sportsokken zijn toch niet ideaal. Het laatste stuk liep weer richting het Delta college waar de finish was. Na 8 uur en 45 minuten konden we ons afmelden. Mijn Vierdaagse afstand was goed gegaan. Jammer van de blaar onder mijn linkervoet. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten