zondag 25 juni 2017

Gertudistocht 16 maart 2013 (20,1 km)


De Gertrudistocht is een oude bekende. Ieder jaar wordt deze half maart op zaterdag en zondag gewandeld. 
Mijn broer en ik kozen voor de zaterdag en konden om kwart over negen starten voor de 18 kilometertocht. (die overigens 20 kilometer in de praktijk bleek te zijn.). Nog even hadden we getwijfeld om de 25 kilometer te wandelen, maar we besloten dit binnenkort te doen. 

Dit keer liep de tocht niet bijna rechtstreeks naar het centrum. 

Maar we kwamen toch in het eerste gedeelte in het centrum. En het Markiezenhof. 
De Mediamarkt, deze keer liepen we deze winkel voorbij.  

Na een ruim uurtje kwamen we bij het Juvenaat, een scholengemeenschap waar de rust was. Hier hebben we wat gedronken. 
Weer merkte ik kort nadat we weer verder waren gewandeld, dat mijn oplaadbare batterijen erg snel leeg waren. Slechts een foto of 20 kunnen maken met net opgeladen batterijen is wat weinig. En de volgende set deed al helemaal niets. 
Ik besloot voor alle zekerheid een paar extra baterijen te kopen.  Het zou zonde zijn als de fotoreportage van een wandeltocht ineens moeten worden beëindigd. (Later bleek overigens) dat ik ze niet nodig zou hebben, maar misschien handig voor volgende keer).
Dit keer liepen we niet om de Bergse plaat heen. 


We liepen zelfs van het water af.  


We kwamen weer in de buurt van het Juvenaat, waar we voor de tweede maal zouden rusten. 


Na de rust het laatste gedeelte. We moesten nog langs de Gertudiskapel.  

Daar kwamen we al snel langs. Even binnen gekeken, ook naar de mooie glas in loodramen. 


Olaf Palmenburg 

Daarna liepen we nog een klein stukje langs het water van de Bergse Plaat. 
Op riching de finish nog een kilometer of drie te gaan. 

De grotere afstanden hadden ons ondertussen verlaten. 
Wij liepen nog door een park en zagen de finish al bijna. 


Nadat we nog even het spoor over waren gestoken, liepen we om 13.25u binnen bij de finish. 
Na nog even wat gedronken en gegeten te hebben reed ik met mijn broer weer richting huis. Waar ik verrast werd door het begin van een Turkse bruiloft op mijn pleintje. Dat was vrolijke muziek. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten