maandag 19 juni 2017

Maandag 20 juli 2009 Aankomst

 
 
Maandag 20 juli 2009. Weer stonden we aan de vooravond van een nieuwe Vierdaagse. Nadat ik eerst mijn moeder had opgehaald reden we rond half elf bij mij broer weg. Op naar Nijmegen. We zouden eerst naar ons gastgezin in dhet waterkwartier rijden. Daar zouden we rond half één zijn na verwachting.
Net na ‘s-Hertogenbosch hielden we nog even op de gebruikelijke rustplaats een pauze om wat te drinken en even een sanitaire stop te maken. Daarna zagen we langzaam de plaatsnamen “Grave” , “Wijchen” , “Niftrik”, “Beuningen”en uiteindelijk “Nijmegen” weer op de borden staan. De plaatsen die we deze week weer zouden gaan aandoen.  

We moesten naar het waterkwartier waar we ook tijdens de Dag van Wijchen doorheen zouden wandelen. Ondanks dat we deze keer zonder de TomTom reden ging alles toch goed. Rond kwart over twaalf werden we ontvangen bij het gastgezin. Nadat we thee hadden gedronken werden onze kamers getoond.  







Daarna liepen we richting de stad waar we eerst nog even hebben gegeten bij V&D. We zaten binnen en dat was maar goed ook want buiten zagen we dat het was gaan regenen.  



Toen we klaar waren met eten regende het nog wel, maar we moesten toch verder richting de Wedren. Als eerste zagen we de stand van de KNBLO. Hier haalden we onze button op zodat we iedere dag bij de verzorgingstent konden aankloppen. Toen werd de blarenpas voor de bus gekocht. Daarna haalde ons Ma als eerste haar spullen op om te kunnen starten, daarna liepen we door naar de 50-km loketten.  



Mijn broer en ik waren snel aan de beurt. Natuurlijk ook nog even een T-shirt en de Gelderlander van maandag kopen  We liepen richting de Vereniging en daar werd mijn broer nog aangesproken door Barbara van Omroep Gelderland. Hij had zich opgegeven voor 4Daten. Dat was natuurlijk nog even een gesprek. 

Toen liepen we naar de stand van de KRO. Ook hier hadden we ons voor opgegeven, na het succes van vorig jaar.  



Toen we daar klaar waren liepen we verder naar Erica voor de blarenprikkers.  
 Alles was geregeld en we liepen terug richting de bus. Terug richting het gastgezin.


´s Avonds gingen we zoals de traditie al een aantal jaren is, eten bij De Oude molen in Groesbeek. Een Vierdaagsecamping waar we een aantal bekende zien die uit de omgeving van Roosendaal - Bergen op Zoom komen.  




Nadat we hadden gegeten en als nagerecht een ijsje hadden verorberd reden we nog even over de Zevenheuvelenweg langs de Canadese begraafplaats. Nadat we daar hadden rondgewandeld gingen we terug naar ons gastgezin.




Iets na tienen zocht ik mijn bed op. De wekker werd op 2.45u gezet. De bus zou ongeveer vijf voor vier vertrekken. Ik heb redelijk kunnen slapen, het was alleen een beetje kort.  

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten