donderdag 15 juni 2017

Morgenstondtocht 9 maart 2008 (25 km)

 
Na een avondje George Baker waar ik ditmaal alleen naar toe was gegaan ging ik samen met mijn broer de morgenstondtocht lopen. Mijn broer had de avond hiervoor als EHBO-er opgetreden bij de nachtmars van de Zuid-Westhoek (110 km of 100 km) waar deze tocht aan gekoppeld was. Als 110 km of 100 km teveel was kon ook worden gekozen voor de 80 km of 50 km. Mocht 25 km te lang zijn dan was er ook een morgenstondtocht van 15 km.
Nu heeft hij niets te doen gehad (wat ook wel te verwachten was, ervaren lange afstandslopers en het begin van het parcours). Hij had beter ergens anders kunnen zijn met zijn EHBO kennis maar daarover later in dit verhaal.
De route was ons bekend we hadden deze tocht namelijk al vaker gelopen. Vroeger startte de tocht bij het Red Band sportpark maar tegenwoordig is het THOR-honk het startpunt. We liepen richting de wijk Kroeven om even later het Molenbeekpad te bereiken.

 
Het molenbeekpad is het afgelopen jaar aardig onder handen genomen. Het is er ook wel mooier op geworden al moesten er wel wat bomen worden gekapt.
Daarna liepen we een stukje van het everlandseweggetje en toen binnendoor richting de Bergsebaan.

 
Uiteindelijk moesten we richting de Wouwse Plantage waar na ongeveer 14 km de rust was. We moesten echter eerst nog een stukje door het dorp.
Op de foto’s is wel te zien dat het regenachtig weer was maar toch zagen we in de Wouwse Plantage al wat bloemetjes rondom de bomen.


Al snel werd de rust bereikt. We zagen de EHBO-er die samen met mijn broer het eerste stukje van de mars had geholpen. Hij was echter de gehele mars present.
Er werd even wat bij gekletst we dronken wat en liepen na een minuut of twintig weer verder. Op naar Nispen waar de volgende controle moest worden bezocht.


Het bleef motregenen net echt hard maar wel voldoende om niet op te drogen. Nispen kwam al in zicht.
In Nispen liepen we even naar mijn zwager want die had gisteren even getest of het zagen in een duim even gemakkelijk ging als het zagen van houten paletten. (Vandaar de opmerking dat mijn broer beter ergens anders gewenst was met zijn EHBO eerder in dit verhaal.)  


Dat bleek dus niet zo te zijn, dus hij was naar de dokter gereden die hem weer gelijk doorstuurde naar het ziekenhuis. (Wat hebben wij tegenwoordig toch met ziekenhuizen ???)  

De linkerduim was in het gips gezet en hij moest maandag 10 maart weer op controle voor de verdere behandeling. Hij had er wel veel pijn en lag in de bank met de duim omhoog.
Na een minuut of 10 wilden we een grapje uithalen met ons neefje van 7 door aan hem te vragen waar het NVS veld was. (Dat moest in Nispen uiteraard het NSV veld zijn NVS is een andere club). Maar die grap viel in het water toen bleek dat op de routebeschrijving NVS stond. (en niet NSV) Uiteraard wisten we wel waar we naar toe moesten.
Bij het sportpark vroeg men waarom wij zo lang waren weggebleven. Toen we vertelden dat we even een ommetje hadden gemaakt zei de EHBO-er dat we dat inderdaad hadden gezegd.  
Het stukje van Nispen naar Roosendaal (ongeveer 5 km) wordt vrijwel zonder omwegen gelopen. Alleen de 110 km lopers hebben nog een extra stukje.  



Rond tien voor half twee liepen we sportpark Vierhoeven (waar o.a. het THORHONK is gevestigd) weer op. We dronken nog wat en de vrijwilliger vroeg of we van de organisatie waren omdat ik een houder van de 4Daagse om mijn nek had. Nee, zei ik om gelijktijdig toch Ja te zeggen. Maar toen geloofde hij het helaas niet meer. Natuurlijk rekende ik keurig af.
Na wat gedronken te hebben namen we afscheid en gingen we weer naar huis.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten