zondag 25 juni 2017

Nieuwjaarstocht THOR 1-1-2015 (5,5 km)


2014 zit er weer op. Nadat we op oudejaarsdag genoten hebben van onze traditionele lunch bij de Oude Markt in Roosendaal en genoten hebben van het vuurwerk en de oliebollen werd het langzaam 12 uur.  
Was 2014 een goed Vierdaagsejaar zou je je af kunnen vragen. Natuurlijk hadden mijn broer en ik de Vierdaagse met succes afgesloten. Maar werd de sfeer niet overschaduwd door het bericht dat op de Dag van Groesbeek een vliegtuig was neergeschoten in de Oekraïne. Het bericht wat eigenlijk een grote schaduw wierp op de vierde dag en zodoende ook op de hele Vierdaagse.  
Wat een groot succes werd was de reünie van de Goudenkruisdragers Vierdaagse die dit jaar in Roosendaal plaatsvond. Met o.a. een welkomswoord van onze burgemeester was het een goede promotie voor Roosendaal en omgeving. Helaas heb ik na de Vierdaagse niet veel meer kunnen trainen. Vanaf oktober/november werd ik achtereenvolgens geveld door een voorhoofdsholteontsteking , een blaasontsteking en een bronchitis.  


En toen een tocht was gepland op 29 december in Hoogerheide was het door de sneeuwval niet bekwaam om auto te rijden of te wandelen.  
Echter op nieuwjaarsdag besloten  we toch om de traditionele nieuwjaarswandeling van THOR te lopen. 
Maar eerst moest ik mijn moeder nog naar huis brengen. We hadden namelijk oud en nieuw bij mijn broer gevierd. Op de bergrand zagen we een auto die vrij hard tegen een lantaarnpaal was gereden. (dat moest wel want de lantaarnpaal was eruit gereden)   
Deze auto reed een hele tijd voor ons en we waren band dat hij in brand zou kunnen vliegen. Een van de wielen maakte namelijk wrijving met de auto. Hij keerde later bij winkelcentrum De Roselaar om weer richting de bergrand te rijden. Later vertelde mijn broer dat er bij hem in de buurt zo'n auto was neergezet. Aan de beschrijving te horen moest dat haast wel kloppen. 
Dit jaar al voor de 18de maal. Dus om half elf stonden mijn broer en ik bij de start voor de eerste 5,5 kilometer van het jaar.  



Het wandelen was dit jaar vanwege de gladheid wel lastiger.  

Op sommige plekken moest goed worden uitgekeken om niet uit te glijden. 


We liepen een stukje door wijk de Dijken om daarna het bos Visdonk in te gaan. 

Even later kwamen we bij het herdenkingsbos waar het erg glad was.
Hier was namelijk de sneeuw ijs geworden en er moest dus goed worden uitgekeken.  








Na een minuut of zeventig kwam de finish weer in zicht.  
We moesten soms even ruimte te maken voor de hardlopers die om 11 uur waren gestart.  
 
Na een kop warme chocomelk te hebben gedronken konden we weer huiswaarts keren. Op naar de volgende tocht. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten