maandag 26 juni 2017

Paastocht Hoogerheide 4 april 2015 (24,9 km)

Vandaag paaszaterdag stond de Paastocht van De Arend uit Hoogerheide op het programma. Mijn broer en ik besloten 25 kilometer te wandelen. 
Nadat ik hem had opgehaald en we hadden ingeschreven konden we om tien over negen vertrekken.
We liepen Hoogerheide uit om door het gebied te wandelen waar ook het veldrijden wordt verreden.
Daarna richting Woensdrecht

De eerste rust was net buiten Woendrecht in de buurt van de spoorlijn Roosendaal-Vlissingen. Omdat we nog niet veel hadden gewandeld besloten we maar even te rusten.  

Maar na een minuut of vijf liepen we weer verder. Even een stuk langs het spoor waar het dus een beetje onverhard was.  

Toen we even later een overgang naderende kon mijn broer nog net over, maar ik moest wachten. 
Nadat de trein was gepasseerd kon ook ik weer verder.

We liepen verder naar de tweede rust bij Mattemburgh.  
Dit is een landgoed in Woensdrecht tussen Hoogerheide en Bergen op Zoom. Hier dronken we wat.

Na de rust liepen we een tijdje over het landgoed.  



We kregen een beetje het Liesboschgevoel, je hebt zo ongeveer alle paden gehad en bent hemelsbreed net 200 m verder.  
We liepen het terrein af richting een tunneltje onder de A58 door.  


Al snel waren we nu bij de derde rust. Ook hier namen we even rust  
Nadat ik al even buiten was gaan staan zag ik nog een verkeersruzie. Snel inhalen, toeteren en later (toen ze uit het zicht waren) werd er ineens fel geremd. Er wordt op de klap gewacht maar die kwam (gelukkig) niet.  
We hadden nu ongeveer 15 kilometer gewandeld en al drie rusten gehad.  

Vanaf nu moesten we zonder nog een rust naar de finish. We liepen nog door wat bossen wat soms wel wat drassig was. Daarom maar even niet met de vuile schoenen mijn nieuwe auto in. Na 2 dagen al een vuile auto zag ik niet zitten.  



Uiteindelijk kwamen we langs het militaire vliegveld in Woensdrecht.




Vanaf hier was het nog een stukje naar de finish.  


We liepen nog een stukje langs de A58 om vervolgens Hoogerheide weer in te wandelen.




Nog een stukje door een nieuwe wijk. 
Hier zagen we nog een motor die we volgens het Vierdaagselied van de natuur hebben meegekregen.




Na iets meer dan 5 uur wandelen konden we ons afmelden.
We dronken nog wat en reden daarna in mijn nieuwe auto richting huis. 
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten