maandag 26 juni 2017

Sponsor wandeltocht voor Stichting Stoere Pepijn 29 maart 2015 (6 km)

Al enkele weken zag ik een aantal collectebussen staan voor de Stichting Stoere Pepijn. En ook na carnaval konden er neutbonnen van carnaval worden ingeleverd bij feestwinkel Sep in Roosendaal waarbij de opbrengst ten goede kwam aan deze stichting.  
Meer informatie over deze stichting is te vinden op:
Website Stoere Pepijn
Facebook Stoere Pepijn 



Toen ik op 21 maart 2015 aan de bar zat van mijn Stamcafé Het Wapen van Roosendaal zag ik weer een collectebus staan. Ik las de tekst en besloot mijn wisselgeld in de bus te gooien en thuis eens op te zoeken wat er op de website en Facebookpagina stond. Daar las ik dat het over een Roosendaals jongetje ging dat getroffen was door een neuroblastoom een zeer zeldzame vorm van kinderkanker.
 Na even verder te hebben gezocht zag ik dat er vandaag zondag 29 maart een wandeltocht werd georganiseerd. Dus ik besloot mee te doen. 
 Rond half elf (zomertijd ondertussen) had ik me aangemeld en kon ik starten.
 Het was een striptocht waarbij de plaatjes de route aangaven. 

 

Helaas kon door de (toen nog lichte, in de middag werd het veel slechter) regenval door mijn bril niet zo goed op de route worden gekeken. 
In het begin liep ik nog wel volgens de route, maar nadat ik de stand van Stoere Pepijn was gepasseerd heb ik toch niet alles precies meer volgens de route gewandeld.  
Omdat het T-huis reeds in zicht kwam en ik wist dat ik eigenlijk langs de speeltuin moest komen heb ik nog maar even een extra lusje gemaakt om toch de kilometers te lopen. 
Tegen half twaalf kwam ik bij de finish aan waar een kopje thee met caké werd aangeboden. 
Een mooie tocht, jammer van de regen. En laten we hopen dat het met Pepijn, waarvoor de tocht was georganiseerd weer snel de goede kant opgaat. 
Want eigenlijk mag niemand en zeker een (jong) kind geen kanker krijgen.
En zoals de oplossing van de rebus die we meekregen al zei:
ELK KIND HEEFT WEL DUIZEND WENSEN,
PEPIJN HEEFT ER MAAR ÉÉN.
 
Meer informatie:
Website Stoere Pepijn
 
Facebook Stoere Pepijn
Laten we de hoop doorgeven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten