donderdag 22 juni 2017

Peripatostocht 24 juni 2012 (25 km)

 
Na een leuk weekje TEXEL zonder grote wandelafstanden (meer gefietst) en een dagje Vlieland stond er weer een wandeling op het programma.
Tijdens de week TEXEL viel het weer mee, alleen maandagochtend en donderdagavond was er veel regenval. Alleen de wind was soms erg sterk. 

Als ik vandaag naar buiten kijk ziet het weer er niet goed uit.
De voorspellingen waren dan ook regen.
Fijn weer zou het dus niet worden, maar mijn broer en ik besloten toch de Peripatostocht te wandelen.
En de start was ook 'n stuk verder weg dan normaal.
Normaal is de start op de Oude Markt
Sinds dit jaar is dat het THORhonk geworden. 
Stipt om 8 uur konden mijn broer en ik starten. 
Terug richting het parkeerterrein van sportpark Hulsdonk (waar het THOR-honk is gevestigd)

 En we liepen eerst richting Nispen. 
Regen viel nog steeds met grote hoeveelheden uit de lucht. 
Kleding heb ik daarom dus maar aangepast. 
Toen we bij de verkeerslichten kwamen om de Antwerpseweg over te steken moesten we even wachten 
En we zagen dat er nog steeds volop aan een rotonde werd gewerkt. Dat moet de verkeerssituatie veiliger maken. 
De eerste rust was bij Tivoli, waar we een oude bekende wandelaar tegen kwamen. Hij wandelde niet meer en vertelde waarom. Geen goed bericht. 
Na even te hebben bij gekletst liepen mijn broer en ik verder. Even van het parcours af om deze foto te maken. 

 Daarna liepen we een rondje door en in de omgeving van Nispen. 

 In de verte zagen we de kerktoren. 


Uiteindelijk liepen we Nispen uit, het bleef regenen, soms motregen, soms werden de sluizen helemaal opgezet. 
Over het Molenbeekpad liepen we richting Roosendaal. We hadden ergens linksaf gemoeten, de aanwijzing stond er echt, maar we hadden hem door de regen gemist.  


 Maar dat was geen probleem want uiteindelijk kwamen we toch op hetzelfde  punt uit. 

 We liepen verder door de wijk bergen richting het centrum. 

De kleren werden steeds natter. 

Later vandaag zou de 1/2 marathon en 10 kilometer gelopen worden. Hopelijk is het dan beter. (THOR organiseert ook dit spektakel.) 

 De paraplu was nu in ieder geval nog nodig, ik had er overigens geen bij, wel een regencape. 

Op de markt aangekomen waren de voorbereidingen voor de 1/2 marathon en 10 km al in volle gang.

 En hier was ook de tweede rust, waar voor 1 euro koffie/thee en een stuk cake kon worden besteld. 

 We liepen nu verder richting de dijken een andere wijk in Roosendaal. 


 Vandaag geen BigMac. 

 Nadat we door het parkje hebben gewandeld ... 



 ... kwam het einde van deze 25 kilometer al in zicht. 


 Helaas hield de regen niet echt op. 

Bij de finish bleek mijn wandelboekje ook aardig nat te zijn geworden. Dat wordt dus drogen bij de kachel. Maar voor zover we ons konden bedenken was dit de eerste trainingstocht dit jaar dat het zo veel heeft geregend. Ik ging weer richting huis aan, om te douchen en later naar de 1/2 marathon en 10 km te gaan kijken.

Het eerste uur kwam er nog een flinke bui uit de hemel, maar aan het einde van de 1/2 marathon was er toch een klein zonnetje dat doorkwam.
Volgende week staat de Heinekenswandeltocht op het programma. Ooit (1995 en 1996) heb ik deze tocht gelopen en heb daar een beetje een negatief gevoel aan overgehouden. Daarom wil ik nu kijken of dat echt terecht is, of komt omdat dit de eerste jaren waren dat wij wandelden en iedere 50 km lang en zwaar was. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten