dinsdag 20 juni 2017

Bevrijdingstocht Dordrecht 5 mei 2010 (10 km)

 
Nadat ik op 4 mei met mijn moeder naar Den Haag ben geweest zodat we om half zeven konden aansluiten voor de Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte liepen we op 5 mei de Bevrijdingstocht in Dordrecht.
Kaart Den Haag. Het was om 20.00u zo stil op de Waalsdorpervlakte dat je de vogels hoorde fluiten. Een heel apart gevoel. 
We besloten om 10 kilometer te wandelen en konden om 9.50u starten. 
We liepen langs een aantal boten. 



Het zonnetje brak door. 
Nadat we deze weg waren overgestoken ... 

... liepen we door een park ...


... langs het bevrijdingsmonument van Hans Petri. 

Even later liepen we langs het Monument voor de Gevallenen, waar bloemen waren gelegd. 

De vlag hing in top voor de viering van 65 jaar vrijheid.
Het zonnetje brak steeds meer door en het werd aangenaam wandelweer. 

De splitsingen waren goed aangegeven. Wij moesten rechtsaf.


We liepen langs de bovenstaande huizen aan het water.
Na bijna 6,5 kilometer kwamen we aan bij de rust.

Hier kon je biltong proeven. Ik vond het wel lekker, maar mijn moeder hield er niet van.
Weten wat biltong is. Kijk dan op het bovenstaande plaatje.
Weer was de splitsing goed aangegeven, alleen vind ik het logischer als de pijl van de 5 kilometer op het bovenste bord zou zijn aangegeven. Dan zou alles naar links bovenaan staan en alles naar rechts onderaan. 
We liepen weer verder voor de laatste 3,5 kilometer. 


We kwamen weer langs huizen aan het water. 

Al snel bleek dat het laatste gedeelte van de route meer dan 3,5 kilometer was.  



Zeker toen we nog een rondje door dit parkje moesten wandelen. We mochten nog niet door het tunneltje naar links. 

Het was wel een heel leuk stuk om te wandelen. 




En ik kon de bovenstaande foto met reiger maken, die ik anders had gemist. 

Uiteindelijk konden we door het tunneltje.

Toen waren we niet ver meer van de finish af. 


En na 2 uur en 40 minuten waren we binnen. 


Meer wandelaars hadden het idee dat de afstand toch langer was.  
Daarom heb ik op www.afstandmeten.nl de route uitgetekend. Het eerste gedeelte klopte aardig, maar het tweede gedeelte was bijn 2 kilometer langer. Ik kwam op 11,85 kilometer uit. Dus weer bijna 2 kilometer meer getraind.
Het was een heel mooie tocht door alle parken en "nieuwe" wijken van Dordrecht. Zeker een aanrader. Ook het weer was ideaal.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten