woensdag 21 juni 2017

Rondje Someren 4 juli 2010 (40 km)

  
Het zevende rondje Someren zou het dit jaar worden. Maar voordat we (mijn broer en ik) konden starten zat er een heleboel tegen. (Wet van Murphy). Omdat ik moe was van de rit naar Texel zou mijn broer rijden. Hij versliep zich echter dus we konden pas 20 minuten later vertrekken dan de bedoeling was. Door de Heidebranden in Oost Brabant was de afrit Someren afgesloten zodat we de volgende afrit moesten nemen en daarna terug moesten rijden. En in Someren moesten we op een andere parkeerplaats staan, die we eerst nog niet konden vinden. Maar nadat we onze startkaart hadden opgehaald en waren ingeschreven stonden we op tijd in het startvak.


Om precies 8.00u klonk het startschot en het Rondje Someren kon beginnen. De Kennedymars was al 10 uur onderweg. 

Om 8.11u kreeg ik mijn startscan.

We zagen een dame die jarig was en een lint had met de tekst "Bier heeft dit prachtig lichaam gevormd" 

Als eerste liepen we richting Someren-Heide. 




Er deden ruim 1.600 deelnemers mee. 

Na 11 kilometer was de eerste verzorgingspost (lichtpuntje) en werden we gescand. 



Na ook een sanitaire stop te hebben gemaakt, liepen we weer verder. Een beetje door bosrijk gebied, waardoor de opkomende warmte nog niet zo opviel. 


We moesten wel omlopen vanwege de heidebranden. Langs de snelweg hadden we de brandweerwagens en militaire voertuigen al zien staan. Ook lag er zeker 10 kilometer slang langs de snelweg. 


We liepen daardoor wel langs een camping waar weer wat drinken te krijgen was. En we zagen het onderstaand oorlogsmonument. 

We hadden ondertussen 19 kilometer afgelegd en kwamen bij de rust in Lierop. 



Hier hebben we wat langer gezeten. 
Even kijken hoever we zijn! 
En ik werd op de foto gezet door de vrouw met het gele hesje. 

Nog even van de muziek genieten en snel weer door naar Asten. 

Maar eerst liepen we door het centrum van Lierop. 





Op weg naar Asten zagen we deze man en vrouw, die volgens mij een weddenschap hadden om in een "trouwoutfit" te wandelen. De vrouw had overigens wel wandelschoenen aan. 


Bij deze band werd ik op de foto gezet. (Ik dacht eerst door een lid van de band , maar later zag ik de man weer lopen, dus het was waarschijnlijk gewoon een medewandelaar.) 

In Asten was weer een verzorgingspost. Hier heb ik even gezeten, maar het bleek al snel dat ik wat langer had moeten zitten. 

Tussen Asten en Heusden (3 à 4 kilometer) leek er pap in de benen te zitten. Een dip was het gevolg.

Zelf het Wilhelmus dat door de jongen op de bovenstaande foto werd geblazen op de mondharmonica, hielp me maar even uit de dip. Het was overigens ondertussen ook warm geworden. 
In Heusden heb ik na de scan dan ook wat langer gezeten en wat extra drinken genomen. 


Daarna ging het beter en het dipje verdween. Het 70 kilometerbord (voor ons 30 kilometer) kwam in zicht en de moed begon terug te komen. 



We konden ook weer even wat in de schaduw lopen. 



En bij het 31 kilometerpunt konden we weer drinken pakken. 





Op naar Someren-Eind. 



Hier nam ik een bekertje water van een paar enthousiaste kinderen, maar ik verslikte me er bijna in. Na wat hoesten kon ik verder. 

De laatste rust namen we in Someren-Eind. 


Daarna nog 6 kilometer. Ook voor de dame (Monique bleek later) met het zwarte shirt. Ik zag dat de moed terugkwam, nadat ik haar op 65 kilometer (ze liep de Kennedymars) wat stilletjes zag lopen. Wat weer bevestigd wat ik ook al wist van mijn Kennedymars in Sittart ruim 10 jaar geleden, dat tussen de 60 en 70 kilometer het moeilijste stuk ligt. Ook mijn broer had dit 2 jaar geleden ervaren toen hij in Someren de Kennedymars liep.  


Het laatste stuk lijkt erg lang, maar door soms even door sproeiers te lopen, hielden we ons hoofd koel.  

Gelukkig hebben we keurig op een parkeerplaats geparkeerd, een boete van €390,- zou een beetje duur zijn. 


Uiteindelijk kwamen we in Someren, waar ook de Hollandvlaggen hingen. De vraag was of we de finale zouden gaan halen ten koste van Uruguay. Ik voorspel 3-2 voor Nederland (maar dat is wel makkelijk natuurlijk als je het verslag 2 dagen na de wedstrijd aan het schrijven bent.) 


Ik zag het bovenstaande jongetje (Frank dacht ik) op zijn tanden bijten om de finish te halen. Op de vraag welk stuk hij het moeilijkst vond, zei hij "ALLES". 




Ik besloot dat hij voor mij over de finish mocht, omdat ik het een hele prestatie vond.  
Zodoende meldde ik me om 16.42u af voor mijn zevende Rondje Someren. Nadat we nog even moesten zoeken waar onze auto stond (één straatje te laat naar rechts gelopen) reden we weer naar huis. Het werd een benauwde rit vanwege de warmte. Onderweg kochten we daarom nog een flesje drinken.
Resultaten:
Start 8.11u
Someren Heide 9.57u
Lierop  11.48u
Heusden 14.11u
Finish 16.42u

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten