maandag 12 juni 2017

Ruytermars Vlissingen 14 april 2007 (25 km)

Omdat vorig jaar de Ruytermars in Vlissingen ons goed was bevallen besloten mijn moeder , broer en ik dit jaar weer deze tocht te lopen. Zeker omdat deze zeepiraat (sorry zeeheld) dit jaar 400 jaar geleden werd geboren in Vlissingen kon de tocht uiteraard zeker niet ontbreken op onze wandelkalender.
We besloten niet precies om 9.00u te starten maar iets later. Zo vertrokken we om 9.25u voor onze 25 km. Het eerste gedeelte van de tocht bracht ons naar de boulevard van Vlissingen.




Het was een zomerse dag, volgens het KNMI is het nog nooit zo warm geweest in "De Bilt" op zo'n vroeg tijdstip.
(Zaterdag 14 april is voor het KNMI de vroegste zomerse dag van de meetreeks geworden. Meer dan 25 graden is vóór 15 april in De Bilt niet eerder gemeten. Ook zondag en maandag zijn zomerse waarden mogelijk, daarna neemt de warmte iets af.)  
Het was nog geen hoog water dus net na de boulevard konden we een gedeelte over het stand lopen. Ik ben zelfs nog richting de zee gelopen om hier even mijn schoenen nat te maken.
 Wat een mooi schip. 


Helaas was de ruimte tussen deze paaltje soms iets te krap zodat ik mijn heuptasje af moest doen. Dit zorgde ervoor dat een pin uit mijn stappenteller werd getrokken zodat het alarm afging, wat een rotgeluid gaf. En natuurlijk luikt het dan niet meteen de pin weer in de stappenteller te bevestigen. Ook verloor ik mijn flesje drinken ook nog maar dat zag ik pas na een paar 100 m.
 De zee aangeraakt.

Omdat we vroeg op het stand waren konden we er nog overheen lopen. Na 12.30u werd het afgeraden wegens de vloed. Bij de 2de standtent (Piet Hein weer zo'n piraat (sorry zeeheld) gingen we het strand weer af. Ondanks dat het losse zand op het strand en later ook in de duinen lastig liep was het toch wel erg leuk. Op naar de Dishoek waar de 1ste rust was bij Restaurant "Duinlust".

Na een iets langere rust dan de bedoeling was. (ik moest lang wachten bij de enige toilet, zo lang zelfs dat mijn moeder en broer ongerust werden)
Maar daarna kon de tocht worden vervolgd naar Zoutelande waar evenals vorige jaar de rust in café Restaurant "De Fiets" was.


We moesten dit jaar niet over de 124 treden van de trap bij Valkenisse en bereikte snel Zoutelande. Maar hier wachten ons nog een verrassing. Café Restaurant "De Fiets" was al te zien vanuit de duinen maar we moesten nog zeker 2 kilometer lopen. Wel kregen we onderweg nog een plaatselijke lekkernij nl. rijst gewikkeld in een zilver papiertje met daarin iets van vlees. Erg lekker maar ik ben vergeten te vragen hoe het heet.

 Het water stond ondertussen ook al een aardig stuk hoger maar het was dan ook al bijna 12.30u.


Hier het beeldje van de marathon Zeeland waar ik in oktober de wandelversie van ga lopen en die eindigt in Zoutelande.
Eindelijk de splitsing.
Maar na deze splitsing was het nog ruim een kilometer voordat we de rust bereikten. Maar omdat het te druk was besloten we aan de overkant te gaan zitten bij de Slak.

 Een quiz met eenvoudige vragen zoals "Hoeveel wielen heeft een fiets". Onbegrijpelijk dat hier dan toch nog 4 op werd geantwoord. (hoewel een kinderfiets met zijwieltjes zijn er 4)

Na een pauze van ongeveer 10 minuten liepen we verder om de laatste 11 km af te leggen. Hier was geen officiële rust meer. Wel stond er op een gegeven moment net voor Vlissingen een wagenrust die erg welkom was.
Je liep nu niet meer langs de kust en duinen maar op een lange weg in de felle zon. Voor de Vierdaagsewandelaars van 2006 , het was niet zo warm als op de dijk maar ik begon toch aardig te zweten.
 De 1ste 40 km lopers passeren ons.


Toen we uiteindelijk Vlissingen hadden bereikt waren we snel bij het eindpunt. Maar er reed op een gegeven moment wel een ambulance voorbij dat onze gedachte weer even terug liet gaan naar 18 juli 2007.


 Ambulance komt de hoek om.


We hebben bijna 6 uur gedaan over deze tocht die volgens ons wel iets langer was dan 25 km. Maar dat is geen probleem bij dit goede weer en deze prachtige tocht.  

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten