dinsdag 20 juni 2017

Sluitingstocht Winterserie Sint Maartensdijk 27 februari 2010 (10,4 km)

 
Nadat deze week Sven Kramer de 100ste Gouden medaille voor Nederland niet heeft gehaald door een wisselprobleem en vrijdag Nicole Sauerbreij dat wel deed besloot ik zaterdag weer te gaan wandelen. Deze keer alleen en ik koos voor een tocht op Tholen. Dit was de eerste tocht op Tholen die niet de ZEVENDORPENTOCHT was. De zevendorpentocht heb ik al 15 maal gewandeld. (11 maal 50 kilometer, 3 maal 30 kilometer en 1 maal 20 kilometer)
Goud …
... de 1 miljoenvraag fout ... 
... en out for goud. (maar wel brons)  
Het werd de sluitingstocht winterserie. Om half tien had ik me ingeschreven en begon in St Maartensdijk (Smerdiek) aan de wandeling die 10,4 kilometer bleek te zijn. 

 Na eerst St Maartensdijk te zijn uitgelopen, liep de tocht door het centrum van St Maartensdijk.  


 Waar dit luchtkasteel stond. Op de markt moesten we voor een waterpomp langslopen. 


 Uiteindelijk liep ik St Maartensdijk weer uit ... 




 ... om langs een stukje onverhard pad weer een beetje richting St. Maartensdijk te wandelen. 
 De kerk bleef in zicht. 


En ook deze hertjes moesten even op de foto. Ze schrokken er overigens wel van. Dat was niet de bedoeling. SORRY. 





 De tocht liep naar Scherpenisse, de plaats die bekend was van de Zevendorpentocht. 



Hier was de controle en de rust, maar omdat ik al 7 kilometer had afgelegd en lekker warm was gelopen, besloot ik door te gaan. En de regen die voorspeld was viel ook wel mee.  

 De splitsing was snel bereikt en de tocht liep daarna vrijwel recht terug naar de finish. 
 Nog even dit gebouw op de foto en Scherpenisse werd weer verlaten.


St Maartensdijk was ook weer snel bereikt ... 

 ... nog even een bocht om ... 
 ... en de finish was bereikt. En dat in een tijd van 1.45u. Nog even een tosti en chocomel besteld, gepraat over de Vierdaagse van Nijmegen en daarna weer richting Roosendaal
Ook deze tocht zat er weer op. En weer viel de gastvrijheid en de vriendelijkheid van de mensen op Tholen op. De bedoeling is dan ook om dit jaar ook weer de 50 kilometer van de Zevendorpentocht te wandelen.
Kijk voor meer informatie en foto's op de volgende website: Oosterscheldestappers

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten