dinsdag 20 juni 2017

Voorjaarstocht De Groene Ster Zevenbergen 28 februari 2010 (9,9 km)

 
Zaterdagavond toen ik het verslag schreef van de Sluitingstocht Winterserie St Maartensdijk had ik de arrogantie om 1½ uur voor de uiteindelijke wedstrijd al te schrijven dat er brons was behaald door de Nederlandse mannenploeg. Gelukkig heb ik dat niet hoeven te veranderen.
Het werd gewoon brons in een Olympisch record zelfs. Toen ik zondag wakker werd besloot ik eerst op www.buienradar.nl te kijken. Rond half tien leek de regen minder te worden. Daarom besloot ik rond die tijd ook in Zevenbergen aanwezig te zijn. 
De start was niet meer bij de Knip maar zoals op dit bord staat 900m verderop. Dus ik reed naar de nieuwe startplaats. (Opm. : Deze foto is na de wandeling gemaakt, omdat ik even ben gaan kijken wat er nog stond, niets dus, behalve dit bord dan.) 
Overigens maakt 1 zwaluw nog geen lente, maar 1 dag verschil wel. Gisteren was het nog de sluitingstocht winterserie, vandaag is het de voorjaarstocht.
Omdat ik alleen liep besloot ik (ook omdat er later weer regen en zelfs storm werd verwacht) ook vandaag weer 10 kilometer te gaan wandelen.

 Het eerste stuk van de wandeling liep naar het station van Zevenbergen. 

 ... en het gemeentehuis 
 Bij het station kun je ook aan het wegdek zien dat het geregend heeft. 
 Nadat het spoor was overgelopen, liep ik al snel Zevenbergen uit. 





De wandeling ging verder in de omgeving van Zevenbergen. Soms viel er een druppeltje maar het was niets om je druk over te maken. 


 In de verte bleven de silo's van Zevenbergen te zien. En ook de spoorlijn. 


 Deze spoorlijn moest ook weer worden overgestoken. 
 Om een vervallen huisje te zien.
 Bij het teruglopen naar Zevenbergen zag ik deze paarden staan. Even vlug een foto maken. 

 En ook deze geitjes werden op de gevoelige plaat vastgelegd. 

 Zevenbergen werd weer bereikt en de silo's waren nu groot te zien. 


 Na de weg te zijn overgestoken moest de laatste kilometer worden afgelegd. 
De kinderboerderij werd gepasseerd ...


 ... en uiteindelijk werd na 1.40 uur de finish bereikt. 
 
Het kaartje inleveren, het wandelboekje terugvragen. Daarna nog even 'n chocomel drinken en een broodje kaas eten. De reis naar huis kon worden ingezet. Dit alles net voor de regen en storm die later deze dag over Nederland trok. Dit weekend heb ik weer 20 kilometer aan mijn wandelboekje toegevoegd. Nu langzaam gaan opbouwen naar 4 * 50 kilometer in de derde week van juli. En dan WALKING ON SUNSHINE??? 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten