donderdag 15 juni 2017

Vijfdorpskernentocht Hoogerheide 29-12-2007 (17,3 km)

De laatste wandeltocht van dit jaar was (evenals vorig jaar) de Vijfdorpskernentocht in Hoogerheide. Deze tocht die steeds op 29 december wordt georganiseerd stond voor de 5de maal op het programma. Vorig jaar liepen we in zulke zomerse omstandigheden dat we zelfs op het terras konden zitten tijdens deze tocht maar daarover later meer.
Toen we wegreden bij mijn moeder stond het nog een beetje te regenen, het was echter droog toen we in Hoogerheide aankwamen.
Mijn moeder en broer reden rond kwart over acht mee richting Hoogerheide waar we om 8.50u konden starten voor de 17 km. We konden kregen al direct een splitsing. 
Na ongeveer 800 meter was het enige twijfelpuntje. Wij moesten rechtdoor maar het leek alsof er ook een pijl rechtsaf stond. Dit was echter een pijl die bedoeld was voor andere afstanden die dan onze route moesten volgen. Maar we waren er vlug achter. Alles was verder goed aangegeven (we hadden namelijk geen routebeschrijving.)
Al na 1,8 km was er een controle, dit was uiteraard voor ons als ervaren wandelaars nog geen reden om te rusten.
 We liepen dan ook snel door. 
We kwamen al snel weer enkele splitsingen tegen en ook een wagenrust na 4,8 km. Ook hier liepen we verder. We kwamen nog een aantal wandelaars uit Nispen tegen en raakte aan de praat. Nog vlug een kaartje van mijn website gegeven om reclame te maken. De verhalen gingen uiteraard over het wandelen en de Vierdaagse.



Op 9,8  km (iets over de helft voor ons) konden we namelijk rusten in Café “De Kroon” te Huijbergen. Hier hebben we vorig jaar nog op het terras gezeten. Het was nu wel geen koud weer maar zeker geen weer om op het terras te zitten.

Foto 2006
We hebben dus dit keer binnen maar wat gedronken. Een lekker kopjes warme chocomel (zonder slagroom want de magische 100 grens was bereikt na de kerstdagen en dus moest het natuurlijk even wat minder.) Maar zo’n wandeling van een uurtje of drie is natuurlijk ook wel goed om de extra kilootjes eraf te trainen.
Na een kwartiertje liepen we weer verder voor de laatste 7,5 km. Hier was onderweg geen rust meer. 
 We liepen Huijbergen weer uit.
We kwamen weer in een mooi natuurgebied waar de ondergrond minder drassig was (in tegenstelling tot het 1ste stuk)







Ondanks dat we geen routebeschrijving hadden werd de route duidelijk aangegeven met rood-witte linten en gele pijltje.
Zodoende kwamen we weer aan in Hoogerheide waar we in de verte de kerk alweer zagen.


 Maar het was nog enkele kilometers lopen en we kwamen door een wijk met vrij nieuwe huizen.


Rond kwart over twaalf kwamen we aan bij de finish waar we nog een kop erwtensoep en een zak drop kregen. We gaven onze kaartjes voor deze weblog af.

En zo sloten we het wandeljaar 2007 af. In totaal heb ik 841,4 km gewandeld. Schreef ik vorig jaar nog dat dit er 150 te weinig waren, dit jaar dus niet. De Vierdaagse was weer een groot spektakel en ik heb hem samen met 34.018 andere wandelaars uitgelopen. Op naar het nieuwe (Vierdaagse)jaar waar ik het klokje hoop rond te lopen.
In dit nieuwe jaar zal de actie voor KWF kankerbestrijding van mijn moeder in een stroomversnelling worden geplaatst.
Uiteraard zal ook ik weer een bijdrage overmaken aan KWF kankerbestrijding na het voltooien van mijn 12de Vierdaagse. Dit doe ik al sinds ik in 2005 een sponsoractie heb georganiseerd.
Maar ook mijn broer zal volgend jaar zich weer laten sponseren voor de Stichting Doe Een Wens , Hij gaat namelijk de Kennedymars in Someren lopen.
Kortom allemaal
een gelukkig 2008
toegewenst.
Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten