maandag 12 juni 2017

Vincent van Goghtocht 20 mei 2007 (39,1 km)

 Het afgelopen Hemelvaartsweekend heb ik alleen gekozen voor deze tocht. De 3 Zeeuwse wandeldagen heb ik dit jaar overgeslagen. Vorige jaar heb ik alle dagen gelopen maar dit jaar koos ik voor wat meer rust.
Wel schreef ik samen met mijn broer in voor de 40 km omdat vorige week de 1ste dertig kilometer ook goed ging. Mijn moeder had een week rust genomen.
Om 6.15u werd ik door mijn broer opgehaald om naar Etten Leur te rijden. De start was in de Nobelaer (theater) waar we na ingeschreven te zijn om iets voor zeven vertrokken voor onze eerste 40 km van dit wandeljaar.  We hadden goede verwachtingen want ook vorig jaar hadden we deze tocht gelopen.
We liepen door de Pannehoef. De Pannehoef is een natuurgebied gelegen tussen de gemeenten Etten-Leur, Rucphen,  Rijsbergen en Zundert en is ongeveer 504ha groot.
Het weer was goed, er was later op de dag wel regen voorspeld vanuit het zuiden maar dat duurde nog wel even. En misschien waren we dan al wel klaar met de wandeling. Veertig kilometer betekent ongeveer 8 uur wandelen dus zo rond de klok van drie zouden we wel terug zijn.



Net voor de 1ste rust vroeg een wandelaar of het verslag weer te lezen zou zijn op de weblog. Hij had het adres gekregen van een wandelaar uit Roosendaal. Hij was het alleen kwijt. Vlug een kaartje gegeven.
 De 1ste rust was bij de Zwarte schuur. Dit konden we ons van vorig jaar nog herinneren. Even wat gedronken en wat energie (Mars) tot ons genomen. Daarna verder naar Zundert waar de rust bij een plaatseijke atletiekvereniging was.

Maar voor we daar waren moesten we nog ruim 11 km lopen. Maar de omgeving was erg mooi. Hieronder een impressie.





 Toen we de onderstaande molen zagen wisten  we (van vorig jaar) dat de rust was bereikt.  
Bij deze tweede rust hebben we wat langer gezeten, we hadden dan ook al meer dan 50% van onze wandeling erop zitten. 
Vorig jaar schreef ik bij deze rust dat er geen broodjes waren. Nu we daar rekening mee gehouden hadden (ik had worstenbroodjes bij.) bleek er dit jaar wel broodjes verkocht te worden. (volgens de lijst)
Na een kwartiertje rust liepen we verder om uiteindelijk weer naar de Zwarte schuur te lopen.
 50 km gaat ons verlaten

Een bouwkeet voor het bloemencorso van begin september in Zundert. (We moesten wel even lachen om de deur. Die is hier nog niet echt nodig Cool) 
Het liep goed en we besloten bij de Zwarte Schuur even iets te drinken en daarna door te lopen naar de volgende rust 3 km verder. (Het bleek later echter bijna 4 km te zijn , op zichzelf niet zo erg maar ik was nodig aan een toiletbezoek toe.)

Bij de zwarte schuur dus even wat gedronken en gekletst met de mensen bij de controle. Een man die de 50 km liep gaf wel aan dat hij 17 km (7 km die wij moesten lopen + 10 extra) geen rust had gezien en dat dit wel erg lang was. En dan was nu de volgende rust weer na 'n km of vier.
Na een paar minuten liepen we dus verder naar de volgende rust.



 De rust was bij een camping.
Hier zijn we wat langer gaan zitten, het was nog maar 7 km en we zaten goed op schema.  We dronken iets en om precies 14.00u stond ik op en vertrok samen met mijn broer voor de laatste kilometers. Maar van vorig jaar wist ik dat het nog lang duurde voordat Etten Leur in zicht leek. Pas de laatste kilometers zag je de gebouwen van Etten Leur pas.

 Na 'n uurtje bereikten we Etten Leur.
 We moesten nog wel de A58 over...
... maar zagen daarna het bordje Etten Leur
In Etten Leur was het niet zo ver meer. Maar we hielden het toch niet helemaal droog. De laatste 500m begon het te druppelen. Niet hard genoeg om je regenjas nog op te zoeken maar ik deed toch wel even mijn trainingsjas aan.
 Binnen 5 minuten waren we al weer binnen.
Om tien voor half vier kwamen we bij de finish aan. Ik wilde nog even een kaartje voor mijn website afgeven bij de organisatie maar werd op dat moment gebeld door mijn moeder die informeerde waar we waren. Ik kon dus zeggen dat we net binnen waren. Daarna nog even wat kaartjes aan de organisatie gegeven en enkele kaartjes weggelegd. Na een kleine rustpauze vertrokken we weer naar Roosendaal. Moe en voldaan en met enkele blaren.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten