donderdag 15 juni 2017

Wandelmarathon binnen 57 uur met 2200 deelnemers volgeboekt

Bron : PZC
Een bericht over de wandelmarathon waar ik me in 2007 voor had ingeschreven op 5 februari. Nu was de limiet al bereikt op 3 januari 2008. En dat terwijl de marathon pas op 5 oktober 2008 zal plaatsvinden.
Zeeuwen blijken verstokte wandelaars. Ze meldden zich de afgelopen dagen massaal aan voor de derde editie van de wandelmarathon, die pas over tien maanden wordt gehouden.
 
De animo voor de tocht van 42 kilometer en 195 meter, op zondag 5 oktober van Burgh-Haamstede naar Zoutelande, was zo groot dat het maximumaantal van 2200 deelnemers binnen drie dagen gehaald was. Gistermorgen iets voor negen uur was de limiet bereikt.
Meer dan 2200 deelnemers wil de organisatie niet toelaten. Ze vreest voor logistieke problemen als er nog meer wandelaars van start gaan.
Het afgelopen jaar was de drukte bij de start in het sportcentrum Westenschouwen nauwelijks meer in goede banen te leiden. Bij de finish in Zoutelande wordt elke deelnemers op een echte 'boerenhap' getrakteerd. Ook daar zijn er grenzen aan de groei.
De inschrijving voor de marathon ging precies aan het begin van 2008 open. Terwijl de eerste nieuwjaarswensen werden uitgewisseld, activeerde organisator Lein Lievense uit Zoutelande de website waarop deelnemers zich konden aanmelden.
Nog geen 57 uur later werd de website weer gesloten. Het aantal van 2200 was gehaald, of beter, met twee overschreden. "Het ging allemaal zo snel dat die twee er tussendoor zijn geglipt", meldde Lievense.
De laatste deelnemer die werd toegelaten was Katinka Sengers. De 36-jarige Middelburgse werd enthousiast gemaakt door collega's van het Middelburgse Gasthuis. "Ze zeiden dat het stormliep en dat ik snel moest inschrijven", vertelde Sengers gistermorgen. "Ik heb bijna gelijktijdig ingeschreven met een vriendin. Zij heeft misschien één seconde later op de knop gedrukt dan ik. Als ik het goed begrijp is zij dus net te laat. Ik zal dan zonder haar moeten wandelen. Jammer."
Ook de belangstelling voor de Kustmarathon, het hardloopbroertje van de wandelmarathon, is groot. Voor de wedstrijd van 4 oktober waren gisteren bijna 300 aanmeldingen binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten