donderdag 22 juni 2017

Wandeltocht Roparunteam Door Dik en Dun Steenbergen 2 april 2011 (11,2 km)

Na een wandelvrij weekend, besloten mijn moeder, broer en ik weer te gaan wandelen. Tijdens de Nachtmars door de Zuid-Westhoek had mijn broer gezien dat Roparunteam Door Dik en Dun op 2 april een wandeling organiseerde. Omdat er toen nog niet zoveel op de website stond heb ik een mail gestuurd, die vlug werd beantwoord. Misschien een tip voor de volgende keer (dit was de eerste editie), meer promotie maken. (o.a. bij andere wandeltochten.)
Rond negen uur kwam mijn broer mij ophalen. Nadat we in Wouw steeds vastreden (door wegopbrekingen, dit zou normaal een kortere weg zijn)  besloot mijn broer toch over de snelweg te rijden.
Rond 9.50u konden we starten. We liepen richting de haven van Steenbergen.  

De wandeling liep richting De Heen. 
Dit stuk was langer dan bij de start was gezegd (4 kilometer was gezegd, het was zeker 5,5 kilometer en misschien wel zes kilometer.) 



Deze boot werd nog even getakeld. 


Na een ruim uur kwamen we in De Heen aan. 

De rust was bij Dorpshuis "De Stelle". Hier dronken we iets, tenminste mijn broer en ik. Mijn moeder vond het blijkbaar niet zo lekker want ze gooide haar Spa om. Het personeel kwam snel met een doekje en het glas werd weer volgeschonken. 
Daarna liepen we weer verder. In De Heen stond dit kruisbeeld.  

Heel in de verte was Steenbergen weer te zien, maar we moesten toch nog ongeveer 4 kilometer. 


Nadat we het bord Steenbergen in zicht kregen ... 

... zagen we al vlug de tweede rust. 

Hier konden pannenkoeken worden gekocht. Dit sloegen we niet af. 

Nog een stukje over het industrieterrein. 

En al snel zagen we weer de haven. 

Nu foto's van de andere kant. 
Op de muur bij de AH (sorry sluikreclame), zag ik nog drie mooie foto's van de haven en de kerk van Steenbergen. 
Deze kerk kon ook nog van dichtbij op de foto worden gezet. 

Toen we door het centrum liepen, reed er een man op de fiets voorbij die zong "IK HEB DE ZOMER IN MIJN BOL". Ja het was ook heel lekker weer, dus we konden ons het wel voorstellen. Overigens moest iedereen wel lachen. 
Daarna liepen we door de Ravenlijnstraat en ik maakte nog wat foto's van het parkje. 


Soms begint de natuur al wakker te worden.
Om 12.50u waren we weer binnen. We dronken nog wat. 
Daarna liepen we weer richting de auto. 
Mooie tocht, jammer dat er zo weinig promotie voor is gemaakt (bij andere tochten), we hebben het ook toevallig gezien. En het weer werkte ook goed mee. Zeker een aanrader.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten