donderdag 22 juni 2017

Wandelverslag Koos van der Maden Amsterdam – Leeuwarden

Hieronder een wandelverhaal van Koos van der Maden. (Helaas een beetje vertraagd, het betreft de wandeltocht Amsterdam- Leeuwarden in het weekend van 16 en 17 juni)
Afgelopen weekend heb ik , samen met 77 andere wandelaars voor de 1e keer meegedaan aan de 67e wandeltocht Amsterdam- Leeuwarden, over 150 km, georganiseerd door wandelclub “De Lat” wat staat voor Lange Afstandstand Tippelaars” uit Amsterdam. Jan Dinnessen, ook uit Wijchen, was ook van de partij.
Zaterdagochtendvroeg, samen met Jan, met de trein naar Amsterdam vertrokken, om op tijd te zijn voor de start, die om 10.30u plaatsvond. Toen wij daar aankwamen waren er al veel, voor mij bekende, lange-afstand-wandelaars aanwezig. Naast de Marsleider zijn er nog een tiental mannen/vrouwen voor de verzorging onderweg. De route ging van Amsterdam, via Purmerend, Hoorn, Opperdoes, Wieringermeerpolder, Den Oever, de Afsluitdijk over naar Zurich, Franeker en dan naar Leeuwarden.
De afsluitdijk was voor mij heel bijzonder omdat ik, ondanks dat ik uit Noord-Holland kom, deze nog nooit gezien had. En dit jaar ga ik hem zelfs 3 keer zien omdat er op 22 september een eenmalige Kennedymars is over de Afsluitdijk, heen en terug, i.v.m. het 80 jarig bestaan van de Dijk. De start is in Hippolytushoef, de kop van N-H. Voor deze tocht kun je kiezen voor de 6 km/u die om 08.30 u start waarbij de wandelaars, met 2 voorloper, tot Leeuwarden bij elkaar blijven..
Ik heb gekozen voor de 7 km/u groep, die tot ongeveer 76 km bij elkaar blijft, ook met 2 voorlopers die het tempo aangeven, daarna loopt iedereen zijn eigen tempo. De rusten bestaan uit wagen- en caférusten waar je ook kan beschikken over je tas die vervoerd wordt naar de caférusten. Na 60 km is er in Opperdoes een pastamaaltijd waarbij we de 6 km-groep aflossen die dan net met eten klaar zijn. De weersverwachtingen waren beter dan voorspeld, want we hebben geen regen gehad alleen een harde wind, windkracht 6, die we nagenoeg de hele tocht in de rug hadden.
Op zondag om 13.40u was ik, samen met Jan binnen, een tocht van 27 uur en 10 minuten. 7 Wandelaars hebben de tocht niet kunnen volbrengen door allerlei verschillende klachten.
De tocht was goed georganiseerd en ik wil iedereen, die dit mogelijk hebben gemaakt, hartelijk bedanken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten