donderdag 22 juni 2017

Zevendorpentocht 7 juli 2012 (21,1 km)

Vandaag de laatste trainingstocht voor de Vierdaagse van Nijmegen. Een kleine afstand, want dinsdag was de Jeugdronde gestart waar mijn nicht en neef meereden met de Meiden en Jongens van Nispen.
 De jongens van Nispen 
De meiden van Nispen 
Vandaag zouden de deelnemers worden gehuldigd met bloemen in de Parklaan. Daar moesten we bij zijn. Daarom kwam mijn broer mij rond zeven uur ophalen. Bij de parkeerplaats staan ieder jaar busjes klaar die ons naar de start brengen.

Toen ik me wilde gaan inschrijven, schoot me ineens te binnen dat dit niet meer nodig was. Ik had me al eerder ingeschreven tijdens de voorverkoop. (Overigens had ik nog even getwijfeld of ik wel zou gaan wandelen omdat het donderdag erg had geregend en de kans bestond dat dit ook vandaag zou gaan gebeuren.) 
We moesten al snel gaan splitsen. 

 We liepen Oud Vossemeer uit in de richting van Tholen. 


 Het weer was toch wel goed, ook niet te warm vandaag. 
Na een uurtje kwamen we aan bij de eerste rust. Omdat de tweede rust na 11 kilometer was, liepen we snel verder.



Op Tholen is er weinig gelegenheid om te schuilen (zowel voor de regen als de felle zon). Gelukkig vandaag niet nodig. 


In de verte zagen we al het hoogspanningshuisje waar we straks over een bruggetje moesten nog een rondje richting Tholen.

 Even over een stuk waar nog werd gewerkt. 


De weg oversteken ... 


 ... om echt richting Tholen te wandelen. We mochten (konden?) dit keer niet over het erf. 


In Tholen was de rust bij de voetbalvereniging. 



 Hier kon wat worden gedronken en kregen we een appel. 

 Na de rust moesten we een extra ronde lopen in Tholen.

Het leek een leuke route te worden. 




Waar mooie foto's gemaakt konden worden. 



We liepen even Tholen uit. 


 Daarna over een stuk onverhard terrein waar we deze schapen zagen. 


Ondanks de onverharde ondergrond wat iets moeilijker liep, ging het nog goed. 

We volgden keurig de pijltjes.
En kwamen in een stuk hoge begroeiing. Het werd een beetje een survivaltocht, dat we eigenlijk niet echt gewend waren van de Zevendorpentocht. Gelukkig droeg ik een lange joggingbroek, maar enkele wandelaars met een korte broek hadden veel last van brandnetels. Volgens mij was dit niet de bedoeling, maar hoe hadden we dan moeten wandelen?  
 Gelukkig konden we de route uiteindelijk weer vinden. 

Ik deed mijn joggingjack uit (gelukkig had ik deze aan bij de survivaltocht) , het werd een beetje warmer.

 Haven van Tholen


 We liepen na de haven nog een stuk door Tholen ... 



 ... om uiteindelijk richting de derde rust te wandelen. 



 We moesten weer een weg over. 

 In de verte was het hoogspanningshuisje weer te zien. 


 Waar we al snel langsliepen. 
 Even het bruggetje over ... 

 ... en dan door de boomgaard bij Van Dijk. 

Na een bezoek aan het toilet (de brandnetels waren toch geen goed alternatief) en een kleine rust liepen we verder. 



Nog even een ijsje halen. 


 Oud Vossemeer kwam weer in zicht. 

 Nog een paar straten en de finish was bereikt. 

 We dronken nog iets en werden door een busje weer keurig bij de parkeerplaats afgezet. 
Toen ik thuis was afgezet kreeg ik een SMS van mijn zus. Mijn nicht zou wel eens op het podium kunnen komen vandaag. Ze had tijdens de stepcross geen enkele fout gemaakt. Dat was dus spannend. Maar eerst de bloemenhulde. 
En jawel 's avonds bleek mijn nicht gewoon de stepcross te hebben gewonnen. Trots stond ze daar met de beker. En ook voor mijn neef was er goed nieuws, de Jongens van Nispen waren gedeeld eerste in het algemeen klassement en kregen gele petten. 
Zondag werd de jeugdronde afgesloten met een hinderniscriterium.
De laatste tocht voor de Vierdaagse zit erop. Volgende week voor de laatste maal 4*50 km. Ik ga ervoor, hopelijk dit jaar met meer succes dan in 2011. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten