donderdag 8 juni 2017

Winterserie Dordrecht 24 februari 2007 (15 km)

Het was al weer een tijdje geleden dat we in Dordrecht hebben gelopen. Ik had wel op 5 mei 2006 de bevrijdingstocht gelopen (25 km) maar dat was alleen. De laatste maal dat ik samen met mijn broer en moeder heb gelopen was 26 februari 2005 dus 2 jaar terug. Dus hoog tijd om Dordrecht weer eens met een wandelbezoekje te verblijden.
 

Zo lang geleden alweer !
 
Om 8 uur stond ik bij mijn moeder. Ook mijn broer was al gearriveerd zodat we direct konden vertrekken. We waren ongeveer 8.40u in Dordrecht, het was al aardig druk.

 We besloten 15 kilometer te lopen, ook omdat de laatste tocht weer 3 weken geleden was. Volgende week zondag staat (in Zevenbergen) een tocht van 25 km op het programma. (na de maansverduistering die plaatsvindt in de nacht van 3 op 4 maart à zeker kijken als je de kans hebt en het helder is.)
Om 9 uur deelde men de routes uitgedeeld en konden we vertrekken.
 We werden de 1ste kilometers al direct buiten de drukte geleid wat heel mooi was. Ik kon me alleen van een vorige tocht herinneren dat we in dit vrij open stuk ook wel eens een flink briesje tegen hadden gehad . Maar gelukkig viel dat vandaag mee, het was wel donker weer en het dreigde steeds te gaan regenen. Gelukkig viel het uiteindelijk wel mee en heb ik mijn regenpak voor die enkele druppeltjes niet tevoorschijn gehaald. Later brak de zon zelfs een beetje door.

 Na ongeveer 5,5 kilometer zagen we de 1ste rust al maar we moesten eerst nog een rondje lopen.
Maar daarna konden we genieten van een kopje koffie en warme chocomel. Hiervoor hadden we bij de inschrijving een bon gekregen. Klein nadeel was dat iedereen natuurlijk ongeveer gelijk aan kwam bij de rust zodat we even in de rij moesten staan. Maar gelukkig regende het niet meer dus het grasveld was ook niet drassig.

Na de rust liep het 2de gedeelte door een aantal wijken van Dordrecht. Al vlug kwamen we bij een aantal splitsingen.
 
Een groep militairen ging bij de 2de splitsing linksaf waar wij rechtdoor liepen.

Op dit gedeelte zagen we een aantal specifieke huisjes in het water. Die hadden we wel eens eerder gezien maar nu heb ik ze ook gefotografeerd.  

Op een gegeven moment liepen we een stuk langs de spoorlijn Dordrecht – Geldermalsen (van de Bloesemtocht).  
 
Aan de rechterkant stond er ook een leuk huisje.
Links zagen we een aantal eendjes zwemmen met een mooie V-vormige golf achter zich meevoerend. 
We moesten ondanks dat ik wist de dat finishplaats enkele straten verder was toch nog een stukje lopen. Maar we zaten dan ook nog maar net op 12 kilometer.  

Het einde naderde, we moesten als laatste nog door het Burg. Beelaertspark. Hier kwamen ook de kleinere afstanden er weer bij.  


Na 3 uur (iets over twaalf) was het einde bereikt, na afgemeld te zijn en een tosti te hebben gegeten. (Nu een echte tosti, van een vorige keer wist ik nog dat ik toen een vlammetje had gekregen, ik dacht dat ik het fout had besteld dus dacht toen “ik eet het maar op”. Later bleek dat iemand anders de tosti had gekregen terwijl er een vlammetje was besteld.)

Gegevens stappenteller:
Aantal kilometers 15,45 km (volgens route 14,92 km)
1317,6 kcal

18845 stappen

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten