zondag 25 juni 2017

Winterserie Hart van Brabant 10 november 2013 (13 km)

Op 10 november stond de eerste wandeltocht van de Winterserie Hart van Brabant weer op het programma. Ik besloot omdat het weer gunstig leek (het had in de nacht geregend, maar buienradar gaf maar een klein wolkje aan voor de komende uren) richting Tilburg te rijden.
Iets voor half elf kon ik na me te hebben ingeschreven starten voor mijn 13 kilometertocht. Een half uurtje later dan normaal, maar ik had eerst even uitgeslapen en het weer bekeken.


Na een aantal kilometers liepen we het bos in. Hier heb ik enkele filmpjes gemaakt.  

Nog steeds mijn Abrahamcadeau uitproberen. Ondertussen ook een nieuwe batterij gekocht die ongeveer 4 uur opnametijd levert. Misschien dat ik bij de Vierdaagse ook enkele filmpjes ga maken. Even later liep ik weer door de wijk Wandelbos van Tilburg. 

Nog steeds gaat de gedachte in Tilburg terug naar 10 februari 2008, de dag dat we ook enthousiast begonnen aan de wandeling maar die na ongeveer 1,5 km al was afgelopen omdat mijn moeder viel en haar heup brak.  





Al snel kwam de splitsing, ik moest naar rechts.  

.
Nog even een stukje langs een beekje. Weer even een stukje film, kijken hoe het filmen op, wat onverharde weg gaat.




Daarna brug over en het fietspad verder volgen.  

De wandeling liep langs een winkelgebied. 

Ik zag een auto wat raar staan, maar toen ik er omheen liep zag ik wel waarom. Hier kom je niet veel verder mee. 
Het begon een klein beetje te druppelen toen ik weer een bos inliep. Maar dat waren zo'n beetje de enige druppels van de wandeltocht.  

Er lagen veel bladeren, het waren mooie herfsttaferelen.  


Al snel waren we bij een natuurgebied waar we vandaag gebruik van mochten maken. Ik had hier overigens al eerder gewandeld, je moest via een paaltje over een draad stappen. Iets moeilijke om gelijk te filmen, maar het lukte.  

Daarna was er even twijfel over de juiste route bij mij, naar ik liep toch goed. Verkeerd op de beschrijving gekeken.  

De rust was in zicht, al was deze 1 hondenvereniging verder. Ik besloot even te kijken of er gestempeld moest worden, toen dat niet het geval was liep ik verder.
Ik was net lekker op gang.



Na de rust liep de wandeltocht al snel door de wijken Kraaiven en Het Zand van Tilburg.   

Op weg naar de finish. 
  



Onderweg nog even de camera getest, een paar filmpje van de wandeling door de straten van Tilburg.  




Na 2 uur en 34 minuten had ik de bijna 13 kilometer (volgens GPS op telefoon) afgelegd. Bij het afmelden werd nog even gevraagd hoe het met mijn moeder was. Ondanks dat de val al bijna 6 jaar geleden was, blijft men interesse tonen. Een reden om ieder jaar ten minste één maal een wandeling te plannen in Tilburg.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten