dinsdag 20 juni 2017

Winterserie Wiego 16 januari 2010 (10 km)

Winterserie Wiego 16 januari 2010 (10 km) Omdat in het 2de weekend van januari 2010 i.v.m. de weersverwachtingen niet was gewandeld, besloot ik deze week 2 wandeltochten te gaan lopen. Vandaag wilde ik in Gilze de Snerttocht gaan wandelen, maar die bleek zondag te zijn. En zondag was er een tocht in Roosendaal gepland.

Ik reed daarom alleen richting Breda. Daar was een wandeltocht van WIEGO in de Viandenlaan. Hier was ik al vaker gestart. Rond half tien had ik me ingeschreven voor de 10 kilometer. Ik vertrok richting Ulvenhout. Maar voor dat ik daar was moest ik door het Mastbos wandelen. De weg was nog erg glad vanwege de eerder gevallen sneeuw. Het was zelfs veel gekker dan in Roosendaal, waar al een groot gedeelte weg was door de dooi.




Hoewel het in het bos wel wat beter liep was het ook hier oppassen om niet uit te glijden. Maar de omgeving maakte veel goed.







Na ongeveer 6 kilometer kwam ik in Ulvenhout aan. Ook hier moest ik voornamelijk op de straat lopen, al was de straat wel beter begaanbaar als in Breda.  





Toen ik de hoofdstraat inliep zag ik dit kapelletje.
In Ulvenhout was de rust. Nadat ik hier mijn stempel had opgehaald en even wat had gedronken liep ik verder voor de rest van de wandeling.

Weer een stuk door het bos, met de winterplaatjes.







Ook op het laatste stuk was het goed uitkijken om niet te vallen of te glijden. 









Zeker bij dit bruggetje was het erg glad.





Uiteindelijk werd Ginneken (wijk Breda waar de finish was) bereikt. Ondanks het feit dat zeker 80% door de sneeuw moeilijk begaanbaar was heb ik de wandeling in 2 uur afgelegd.
 
Geen slechte prestatie, morgen de winterserie van Audax in Roosendaal.  


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten