dinsdag 20 juni 2017

Winterserie Wiego 6 februari 2010 (10 km)

Vandaag besloot ik pas op het laatste moment waar ik zou gaan wandelen. Er was een keuze tussen Steenbergen en Breda. Omdat ik afgelopen week enkele dagen wat beroerd was s’morgens sliep ik nog even uit. Ik reed dus wat later thuis weg dan normaal. Omdat ik in Steenbergen wist dat je dan wat verder van de start moest parkeren, deed me besluiten voor Breda te kiezen. Vorige maand had ik hier ook al gewandeld.

Rond half elf had ik me ingeschreven en kon de wandeling beginnen. Evenals vorige keer liepen we naar Ulvenhout, al was het nu op een andere manier. Het eerste stuk van de wandeling was overigens het omgekeerde van het laatste stuk van de vorige wandeling. 

De wandeling liep weer richting de Mark en het Mastbos. Het was wel mistig de gehele wandeling en de zon was dan ook maar zwakjes te zien. En op het bruggetje zat een vogel.






Hoewel al veel ijs was weggesmolten lag er soms toch nog wat ijs. Hier kan de zon wat minder goed het beekje verwarmen.







Na 7 kilometer was ik in Ulvenhout aangekomen. Omdat de tocht slechts 10 kilometer was ben ik na het knippen van mijn controle kaart direct doorgelopen.   




Ulvenhout werd weer snel verlaten. De tocht liep bijna direct terug richting Ginneken (wijk Breda).



De mist was nog steeds niet opgetrokken en dat gaf een paar leuke plaatjes. En ik liep ook dicht langs deze koe. Gelukkig geen stier want ik had een rode rugtas. Dan had ik iets sneller moeten  doorlopen.




Dit mooie gebouw lag ook in de mist.  


Het zonnetje  kwam rond 12 uur al wat beter door. De toren van Ginneken was al wat beter te zien. 


Na het wandelen over de markt van Ginneken was de finish snel bereikt. Ook bij de terugrit naar huis was de mist nog niet geheel opgetrokken. 


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten