dinsdag 20 juni 2017

Winterwandeltocht THOR 30 januari 2010 (18,2 km)


Zaterdag 30 januari stond de winterwandeltocht van THOR op het programma. Het had weer gesneeuwd, dus de autorit naar de start moest voorzichtig worden afgelegd. Om 9.10u was ik aanwezig en mijn broer zei, je hoeft je niet meer in te schrijven. (of verstond ik het verkeerd?) Dus ik leverde mijn wandelboekje in en nam een routebeschrijving mee. De afstand was 18,2 kilometer, zodat we dus weer eens een wat “serieuzere” afstand gingen lopen.


De wandeling liep weer door het bosgebied van Visdonk en de Rucphense heide. De paden waren soms erg glad. Toch was het voor de rest goed om te wandelen, alleen uitkijken om niet te vallen.






Doordat het zonnetje ook doorbrak konden er mooie winterfoto’s worden gemaakt.






Ongeveer 1½ kilometer voordat we de rust bereikten zagen we Marian die een aantal maal samen met mijn moeder de Vierdaagse had gewandeld. Ze was gevallen en had een pijnlijke arm/schouder. Aan de manier waarop ze haar rechterarm vasthield gaf ons het vermoeden dat het sleutelbeen gebroken zou kunnen zijn. Ik keek of ik toevallig een driekante doek bij had, maar zoals ik al dacht was dat niet zo. We hebben even gekletst terwijl ze op de EHBO-er van de THOR wachtte. Toen we doorliepen kwamen we hem tegen op de fiets. Later hoorden we dat haar schouder uit de kom was. Ze was naar de huisartsenpost gebracht.
 
Goed opletten dus en niet vallen.  





Bij de rust vroeg ik aan mijn broer mijn inschrijfkaart. Die heb je zelf zei hij. Maar jij had mij toch ingeschreven. Nee dus, hij had gezegd je hoeft je alleen nog in te schrijven. Ik liep dus zwart mee, maar ik beloofde dat aan het eind goed te maken.

Nadat we een kop chocomel hadden gedronken liepen we verder. Wederom over de Rucphense heide en Visdonk. En soms was het weer een beetje moeilijk begaanbaar.

Maar de tocht liep toch voorspoedig en rond 13.00u kwamen we bij de finish aan.











Hier schreef ik me dus in voor een wandeling die ik al had gelopen. Beter laat dan nooit. En was ik toch geen zwartloper. En ik kreeg dus ook nog mijn bonnetje voor erwtensoep. Dat werd dus nog even smullen.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten