woensdag 21 juni 2017

Zevendorpentocht 10 juli 2010 (31,6 km)

 
Toen ik rond half zes mijn broer op ging halen besloten we om in plaats van 50 kilometer (wat de bedoeling was) slechts 30 kilometer te wandelen. Dit besluit werd ons ingegeven omdat het warm zou gaan worden en de Zevendorpentocht op het eiland Tholen veel stukken in de volle zon zou betekenen. Een goed besluit, maar dat betekende ook dat we dit jaar geen 50 kilometertocht hebben kunnen wandelen. We zaten er beide niet mee.
We moesten een stuk buiten het centrum van Oud-Vossemeer parkeren, maar werden met een busje naar de start gereden. Bij de start zagen we Ron Konijn, die wel 50 kilometer ging wandelen.

We werden met muziek uitgezwaaid. 

Toen we net waren gestart hoorden we dat enkele wandelaars geen wekker hadden hoeven te zetten, omdat ze wakker waren geworden door een burenruzie. Zelfs de kleine kinderen waren er wakker van geworden hoorden we. 

De tocht liep richting St. Annaland en na bijna 5 kilometer was de eerste verzorgingspost. 

Even wat water drinken en een stuk peperkoek meenemen. 

We liepen vandaag niet naar St. Annaland, maar moesten 'n kilometer van tevoren linksaf. Velen bleken ons te volgen. Wij waren (bleek ook later) niet de enige die besloten hadden om minder te wandelen . 



Op naar St. Maartensdijk (Smerdiek). Drie kilometer voor Smerdiek was de tweede verzorgingstocht. 
Hier kon weer worden gedronken. 





Daarna liepen we verder naar de camping op ongeveer 3 kilometer van St Maartensdijk. Nog 6 kilometer te gaan van deze verzorging. 

Nadat ik in St. Maartendijk nog even een sanitaire stop had gemaakt, liepen we verder naar de camping. 



Hier hebben we wat langer gerust en besloot ik mijn oranje parasol op te zetten. 
En op die parasol kreeg ik reactie. Twee meisjes wilde weten waar ik deze had gekocht. Ik zei bij Sep Feestartikelen in Roosendaal. De parasol zat overigens goed, ik was bang dat het misschien iets te straks zou gaan zitten en daardoor ging irriteren. 


We liepen door richting Scherpenisse, waar weer een verzorgingspost was ingericht. 


Daarna liep de tocht richting Poortvliet. Hier kregen we zoals gebruikelijk een Zeeuwse Bolus. Lekker, maar wel erg plakkerig. En heel zoet. 


Bij de rust in Poortvliet hadden de diverse Rode Kruis medewerkers even niets te doen. 
Maar dat werd snel anders, geen blaren, warmteproblemen of ander wandelongemak, maar een achteruit rollende auto. 
Gelukkig werd snel gereageerd zodat de auto niet de weg op kon rollen. 

In Poortvliet zag je ook veel oranje. Iedereen was in afwachting van de finale Nederland - Spanje voor de WK. 



Nadat we Poortvliet waren uitgelopen, ging de wandeling naar de meloenenpost. Weer een verzorgingspost, waar zoals ieder jaar stukken meloen werden uitgedeeld. Het werd ondertussen al aardig warm. En dat in de open gebieden op Tholen, waar soms weinig mogelijkheid is om in de schaduw te lopen. We hadden dan ook geen spijt dat we maar 30 kilometer liepen. 



Ondertussen was ik ook al aardig bezweet geraakt. 

Hoewel we in de verte het plaatsje Tholen zagen (waar ik ook nog een aantal fietsers naartoe heb verwezen .) moesten we daar niet heen. Alleen de 40 en 50 kilometerlopers moesten nog richting Tholen.


Wij liepen naar de laatste verzorgingspost op 2 kilometer van de finish. 



Het bekende noodbruggetje over. 


Om de rustpost te bereiken. 

Hier nog even het vocht aanvullen even wat langer rusten en dan richting de finish. 



Nadat we de laatste kilometers hadden afgelegd ... 



... kwamen we weer aan in Oud Vossemeer ... 


... waar we om ongeveer kwart voor twee aan kwamen. Hopelijk volgend jaar weer de echte Zevendorpentocht, want die heb ik in 2007 voor het laatst gewandeld. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten