dinsdag 6 juni 2017

Zevendorpentocht 8 juli 2006 (50 km)

Voor de 10de maal zou ik vandaag de 7 dorpen van de Zevendorpentocht gaan aandoen op het eiland Tholen. Weliswaar liep ik dit jaar al voor de 12de maal maar in 2003 en 2005 heb ik de 30 kilometerroute gekozen. Het was weer vroeg opstaan want om 7.00u vond de start al plaats. Mijn moeder en de tante van mijn zwager liepen de 30 kilometerroute en konden een stukje met ons meelopen. Ook mijn zus liep met 3 vriendinnen deze tocht. Zij hadden gekozen voor de 40 kilometer. Mijn zus loopt volgende week voor de 1ste maal de Vierdaagse. 
Omdat deze tocht erg goed verzorgd is (misschien wel te goed, je blijft vaak toch even staan bij de verzorgingsposten , wel gezellig natuurlijk maar je moet steeds weer in je ritme komen) heb ik deze tocht sinds 1995 ieder jaar gelopen. Maar daar zal (waarschijnlijk) nu een onderbreking in komen. Volgend jaar wil mijn broer de Kennedymars in Someren gaan lopen en heeft mij gevraagd om hem te ondersteunen. Wat heeft dat met de Zevendorpentocht te maken zou je in eerste instantie zeggen maar volgend jaar is de Kennedymars en de Zevendorpentocht in hetzelfde weekend. En ik kreeg hem niet zover om eerst 50 km te lopen in Tholen (aankomst +/- 17.30u) en daarna weer te starten om 22.00u in Someren.
Toen we in Oud Vossemeer (startlocatie) aankwamen zag ik Walkwith a smile (Annemarie) al naar de start lopen. Nu kon mijn broer niet meer onder de belofte uit 4 paar Sunny-veters te kopen. Dit heeft hij (na inschrijving) dan ook direct gedaan. (gelijk boter bij de vis) Bij de start zagen we ook dat mijn zus met vriendinnen al waren gearriveerd maar zij dronken eerst nog een bak koffie / thee voordat ze zouden starten.
 Wij gingen alvast maar van start.
Tijdens de 1ste 5 kilometer kwam ik al een aantal W4W forumleden tegen, Robert en Walk with a smile was ik al tijdens eerdere tochten tegengekomen. Met diverse andere leden even kennisgemaakt. Na 5 kilometer stond de 1ste verzorging al , een peperkoek + water kon daar worden meegenomen.
 Op naar het 1ste dorp, de W4W wandelaars waren al doorgelopen maar later op de dag zou ik er nog een aantal tegenkomen. Toen we in St. Anneland aankwamen konden we daar koffie of thee nemen. Ik besloot toch maar even naar de toilet te gaan en dat was maar goed ook. Want gedurende het volgende stuk was de eerstvolgende mogelijkheid toch wel een kilometer of 5 verder. Deze rust duurde dus toch iets langer dan gepland maar wat kon ons het schelen we hadden toch tot 6 uur de tijd om binnen te komen.
Foto Danyell --> Danny en Nelly

Op naar het 2de dorp (Stavenisse). We zagen wel veel meer Sunny Veters dan de afgelopen tochten. Kwam dat door de W4W leden die we tegenkwamen? Gedeeltelijk wel denk ik , maar we kregen ook (voor het eerst) vragen wat de veters betekende en waar ze eventueel te koop waren. (Verkopen jullie die ook????) We verwezen naar Annemarie, maar ook Danny bleek ze te verkopen. We zagen ook hem op diverse plaatsen promotie maken.
Aangekomen in Stavenisse hebben we weer even gerust en wat gedonken. In het dorpshuis de Stove waren we al op 17,1 km wat 1/3 van de tocht was. Nu op naar het 3de dorp St’Maartensdijk (Smerdiek) Dit is altijd een lang stuk (vooral in ’t hoofd) maar gelukkig stond er halverwege weer een verzorgingspost met bouillon. 

In Smerdiek vlug even een sanitaire stop in café Smerdiek en toen snel naar Camping “De Pluimpot” dat nog geen 3 kilometer verder ligt. Hier rusten we ieder jaar wat langer en kwamen Danyell tegen die ons haar kaartje gaf van de website. Toen ik mijn rug naar haar toe draaide (op mijn rug stond het adres van mijn weblog) en ik vertelde dat ik haar pagina al langer kende en zelfs al had doorgelogd maakte we nader kennis. Even later (toen Danyell net weg was) kwamen Danny en Netty bij ons zitten. Toen we verder liepen wilden gaan werden we verrast door accordeonmuziek.
 Op naar Scherpenisse het 4de dorp. Ik vind de kerk daar een heel erg mooi gebouw.
 Hier kwamen de Neutenkraekers ons trakteren op een stukje muziek.
Maar we moesten natuurlijk wel verder. Naar het 5de dorp Poortvliet. Dit was niet zo’n lang stuk. In Poortvliet zag ik Danyell wel zitten en Danny maar er stond nog iemand enthousiast te zwaaien. Ik dacht dat dit niet voor mij was ik groette Danyell en Danny. Maar het was dus wel voor mij bedoeld het bleek Bosso te zijn van het W4W forum. Die had ik nog niet gezien vandaag, ik wist wel dat hij wandelaars ging ondersteunen. Hij kwam kennis maken met mij en mijn broer.
Na een minuut of 10 rust liepen we verder door Poortvliet naar dorp zes Tholen. Dit is altijd ook nog een lang stukje. (misschien weet in het hoofd) Gelukkig hebben we tussendoor nog een meloen kunnen pakken bij een verzorgingspost. Hier kwamen ook weer enkele W4W forumleden langs en er is toen een foto gemaakt. 
Foto Danyell
In Tholen aangekomen was de rust bij een voetbalvereniging. Nog 6 kilometer te gaan dat moest te doen zijn. Toch hoorde we van Bosso dat er wandelaars hadden moeten opgeven. Dat is natuurlijk erg sneu zo kort voor het eind. 

In Tholen werd erg veel gebouwd. Als ik goed ben ingelicht bouwt mijn zwager (die metselaar is) ook mee aan het gebouw op de foto hieronder.
Op naar de laatste rust bij familie van Dijk. We hoeven daarvoor niet de lus langs het haventje van Tholen te maken (de 40 kilometer moest dit wel).
Onderweg kwamen we Bosso nog enkele malen tegen en hij ondersteunde ons mentaal. Maar we wisten dat we het nu wel zouden redden. Over de loopbrug door de boomgaard kwamen we bij familie van Dijk aan. Hier nog even wat gedronken en daarna op naar de finish.
De finish was nog maar 2,2 km verwijderd. Rustig liepen we de laatste kilometers om om ongeveer 5.45u te finishen in de J.F Kennedystraat. (voorteken ????)
Na nog even wat gekletst te hebben van Bosso , Danyell, Netty en Danny reden we weer naar huis.
EN NU DE VIERDAAGSE VAN NIJMEGEN
11 JAAR VIERDAAGSE (KOMT) DE KROON OP MIJN WERK ?????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten