zondag 25 juni 2017

Zondag 14 juli 2013 (Voorbeschouwing)

 
Wederom is er een jaar voorbij sinds mijn lustrumvierdaagse. En staat dinsdag 16 juli t/m vrijdag 19 juli de 97ste Vierdaagse op het programma waarbij ik hoop mijn nummer 16 te behalen.
Al jaren zie ik uit naar de Vierdaagse van 2013. Eindelijk kan ik 40 km per dag lopen in plaats van 50 km. Mijn thema is dan ook dit jaar "Bijna 50, dus eindelijk 40".
Toch kijk ik met weemoed terug naar plaatsen als Elden, …
... Niftrik (voor 1995 nog nooit van gehoord) ...
... en Grave met zijn verschrikkelijke klinkers op de laatste dag. Maar ook de brug bij Grave.
Hier zal ik nooit meer wandelend tijdens de Vierdaagse Het Brabantse land binnenlopen.

Al moet ik zeggen dat het nog niet echt in mijn systeem zit. Ik denk dat ik het pas goed besef dat ik slechts 40 km moet wandelen, als ik de eerste dag niet rechtsaf richting Huissen moet, maar linksaf al snel richting Elst mag. Dinsdag heb ik de vroege start.
Mijn broer ook maar hij start om vier uur. Hij mag nog 3 jaar de 50 kilometerroute wandelen.
 
Hem wens ik in het bijzonder erg veel succes, hoewel we nu beide alleen lopen zal hij toch de extra lussen moeten maken en zich steeds op de moeilijke momenten moeten motiveren. Misschien dat we elkaar later op een dag nog tegenkomen.
Maar ook ik loop alleen, alhoewel You're never walk alone met ruim 40.000 man.
En ook ik zal één lus in het bijzonder missen, de lus van de derde dag. Maar dan wel als KIESPIJN.

Overigens heb ik dit jaar met mijn broer wel een 50 kilometertocht gewandeld. Geen gemakkelijke tocht door het voornamelijk onverharde terrein.
Verder heb ik gebroken met een traditie. Dit jaar heb ik niet de Zevendorpentocht op Tholen gewandeld. Jammer, maar ik heb voor een rustig weekend gekozen tien dagen voor de Vierdaagse. Het vroeg opstaan voor de langere wandeltochten wordt best zwaar, ja ik word binnenkort 50 jaar. Lachend
Ja deze jongen wordt binnenkort 50.

Ik zal er dit jaar zeker niet gemakkelijk over denken. Het zal een aparte ervaring worden. Ben benieuwd hoe het gaat, maar heb er wel veel zin in.
Maar bijna 50 betekent voor mij dus echt eindelijk 40.
Iedereen heel veel succes tijdens de komende Vierdaagse.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten