maandag 19 juni 2017

Zondag 19 juli 2009 Voorbeschouwing


Morgen gaan we ons weer aanmelden voor de Vierdaagse. Ook vandaag zullen al vele wandelaars dat hebben gedaan.
Er is weer een jaar voorbij. Vorig jaar was mijn moeder er helaas niet bij. Ze had toen in februari haar heup gebroken.
De tijd was toen te kort om mee te kunnen wandelen. Maar dit jaar (na 371 dagen extra herstel) doet ze wel mee. Zeker na de hersteloperatie in februari 2009 is het beter gegaan. Maar toch, het blijft zoals ik het noem een “oorlogswond”. Je blijft er last van houden vooral als het waar wat koud en vochtig is. Daarom heeft ze ook besloten om het na dit jaar voor gezien te houden. Als het deze week lukt heeft ze de Vierdaagse 5 maal uitgelopen.
 
En dat doet ze met de actie Lopen voor zilver en KWF. De teller staat op ruim €300,- .
Meer is te lezen op haar weblog : http://lopenvoorzilverenkwf.blogse.nl 
Hopelijk wordt het voor mijn broer en mij ook een goede Vierdaagse. We proberen hem voor de (12+1e ) keer uit te lopen. Wat een wandelgeluk.
We slapen dit jaar in het Waterkwartier te Nijmegen. Dat was ook nog even spannend omdat in eerste instantie voor mijn moeder een hoogslaper was gereserveerd. Maar ook dat is opgelost.
En dan de Vierdaagse zelf. Het weer lijkt wat wisselvallend, soms regen en temperaturen van 20°C - 26°C. In ieder geval niet zo warm als 3 jaar geleden.
Zelf bedenk ik me dat ik nog 4 maal de 50 kilometer moet lopen. Dus ik begin al een beetje afscheid te nemen van Huissen, Elden , Balgoy , Niftrik , Ottersum , Grave en Gassel. Misschien dat een van de motto’s van volgende vierdaagse hier wel over gaan.
Mijn broer en ik lopen voor het 2de jaar mee met de KRO-wandelaars. Dit omdat we vorig jaar hele goede ervaringen hebben gehad. Ook mijn moeder loop mee met de KRO. Zij heeft dit tijdens Moederdag aangeboden gekregen. Hopelijk bevalt het ons dit jaar weer.
Het thema voor volgende jaar wordt (als ik de 200 kilometer tenminste succesvol voltooi): 14 Jaar Vierdaagse …….          Ja, dat laten we nog even zo, ik weet het overigens zelf ook nog niet. Maar daar heb ik nog 200 kilometer de tijd voor.
De tijd tikt ondertussen langzaam weg naar dinsdag 21 juli 2009 4.00u. De 93ste Vierdaagse gaat weer snel starten, vanavond is al de vlaggenparade.
Iedereen die de vierdaagse deze week gaat lopen :
Heel veel succes en we zien elkaar hopelijk op de Via Gladiola

Geen opmerkingen:

Een reactie posten