maandag 12 juni 2017

Avondvierdaagse Roosendaal 1ste dag 7 mei 2007 (10 km)

Voor de 18de maal ga ik dit jaar de avondvierdaagse van Roosendaal lopen. Tijdens het inschrijven enkele weken geleden dacht ik dat dit al best veel was. Maar toen ik de inschrijflijst zag stonden er al een groot aantal deelnemers op die meer dan 20 maal hadden gelopen. Dit jaar liep mijn moeder sinds zeer lange tijd weer eens mee. (Het zo lang geleden dat wij niet meer wisten wanneer de laatste maal was, maar het was zeker 10 jaar geleden.) Dat betekende overigens niet dat ze dan pas voor de 2de of 3de maal meeliep. Ze loopt dit jaar voor de 10de maal mee en wordt dus bij uitlopen een “Gouden avondvierdaagse kruisdrager”. Ook mijn broer loopt dit jaar zijn 1ste lustrum zodat hij een “Zilveren avondvierdaagse kruisdrager” wordt.
Maar genoeg gekletst, hoe verliep deze 1ste avond. Nou het was voor de eerste dag sinds weken weer eens bewolkt en regenachtig weer en ook de avondvierdaagse ontkwam hier niet aan. Ik twijfelde eerst nog even of ik de auto zou pakken maar op het laatste moment koos ik toch voor de fiets. Ik fietste naar mijn broer waar ook mijn moeder was gearriveerd en samen gingen we per fiets naar de start.
Evenals vorig jaar waren we in het 15 km vak gaan staan. Zo ontliepen we de schooljeugd die vaak voor je voeten springt wat erg lastig is.
Tijdens het 1ste stuk moesten we nog onder een omgewaaide boom doorkruipen. Het liep ondanks enkele regendruppeltje wel goed, al waaide het soms wel erg hard, zeker in het begin. Maar op het laatste stuk hadden we de wind in de rug. Omdat we ver vooraan liepen werd het pas op het einde (toen de 6 km weer aansloot) wat drukker.
Overigens zijn dat niet de wandelaartjes waar je last van hebt omdat deze wel langzaam lopen maar meestal niet op en neer springen zodat je in de meeste gevallen gewoon rustig kunt passeren. Toen we ’n kilometer voor het eind de laatste knip hadden gekregen liepen we het terrein van Vierhoeven (finish) weer op. Even controleren of we prijs hadden bij de (gratis) loterij maar helaas was het geluk ons niet goed gezind. Mijn broer heeft nog wel even een goede daad verricht. Een kind was haar vader kwijt maar had wel een telefoonnummer + naam bij. Hij kreeg echter de vader niet aan de lijn. (voichmail). Toen we ons af gingen melden hebben we de organisatie opnieuw laten bellen (we hadden het kind even meegenomen.) Die hadden meer succes. Zo kwam ook dit weer goed. Op naar dag 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten