donderdag 15 juni 2017

Deltapad 1ste gedeelte Bergen op Zoom – Randweg Noord. 22 september 2007 (+/- 10 km)

Vandaag was het eigenlijk de bedoeling om de Schweitzertocht in Dordrecht te lopen. Toen bleek dat deze tocht pas om 12.55u zou starten en er verder geen ander alternatief was in de buurt van Roosendaal besloot ik het 1ste gedeelte van het Deltapad te gaan lopen.
Een oude bekende (Ron Konijn --> ook Gouden Kruis Drager en van plan in 2008 ook de kroon op zijn werk te laten zetten.) die zijn wandelschoenen een aantal jaar in de wilgen had gehangen liep deze keer mee. Hij had al een stuk naar mijn huis gelopen. We vertrokken samen om mijn moeder op te halen en naar Bergen op Zoom af te reizen. 
Het was voor ons de vraag hoe het zou gaan bevallen, was alles wel goed aangegeven. Het was natuurlijk geen georganiseerde tocht.  
De route is aangegeven met wit , rode markeringen.
 Wit Rood betekent rechtdoor 
 Dit kan overal te vinden zijn dus ook op bomen , banken etc.
Wit Rood Wit Rood betekent dat je van richting moet veranderen. 
Om iets over negen had ik mijn auto net buiten de betaalzone geparkeerd. Omdat ik niet wist hoeveel we zouden gaan lopen kon ik ook niet inschatten hoe laat we terug zouden zijn. En ervaring in Roosendaal leert dat als je één minuut te laat bent er al een bon onder je ruit hangt.
We liepen naar het centrum. We besloten even niet precies naar het station terug te lopen (waar de start was) maar bij V&D (ongeveer 200 m verder) te starten.
We liepen richting de Grote Markt van Bergen op Zoom , waar ik een week geleden samen met mijn broer het stuk Baselius heb gezien. Een erg mooi stuk overigens wat zeker de moeite waard is. Volgend jaar september wordt het weer opgevoerd.

Peperbus met button "Beste binnenstad van Nederland" 
We moesten rechtsaf slaan waar we langs het Markiezenhof liepen. Helaas waren we te vroeg en konden we niet over het binnenplein lopen.
We liepen langs de hofstraat net achter het Markiezenhof verder. We kwamen daarna uit op een parkeerplaats die we schuin moesten oversteken. Na een stukje te zijn doorgelopen (en ook even de aanwijzingen te zijn kwijtgeraakt --> dan is een TomTom toch handig om weer op de route te komen. ) kwamen we in het Oscar van Hemelpark.
Daarna kwamen we uit in een bos.
We liepen via dit Meilusbos (een klein bos in Bergen op Zoom) richting de Kleine Melanen. Hier was een pad dichtgegroeid dus we moesten even omlopen. Maar we hadden de route snel weer gevonden.

We liepen Bergen op Zoom uit richting Randweg Noord waar het 1ste stuk erop zat. We besloten nog even rond het voormalig Fort Prinsen te lopen (deel van het 2de stuk) en daarna liepen we weer richting de auto.
We liepen het 1ste gedeelte door wat andere straten van Bergen op Zoom , daarna weer een stukje van de route van het Deltapad. We kwamen uiteindelijk weer bij het Markiezenhof dat nu wel open was. We liepen over de binnenplaats.


Daarna liepen we richting de Grote Markt om via de winkelstraat weer naar het station te lopen.

We liepen nu onder het station door naar de andere zijde waar we binnen 300m weer bij de auto waren.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten