dinsdag 13 juni 2017

(Eigen) Rondje Roosendaal 5 juli 2007 (19,5 km)

 
Samen met mijn moeder zou ik nog een eigen wandeling gaan maken ter voorbereiding op de komende Vierdaagse. Ik had grootse plannen. Vanuit Roosendaal naar Breda lopen (ongeveer 30 km) en dan met de trein terug. Maar het weer bleef slecht en er was regen afgegeven. Uiteindelijk besloten we bij mijn moeder te starten en ik zou er om 8.00u zijn. Vanwege het weer toch maar even met de auto. Maar wat zag ik aan mijn linker voorlicht? Een steentje was ingeslagen op het glaswerk. Ik dacht dan moet ik toch even mijn verlichting controleren want je weet maar nooit. Nu bleek dat bij mijn linker voorlicht alles in orde was maar dat mijn rechter voorlicht alleen stadslicht gaf. Ik ben toen maar langs mijn moeder gereden (die wakker schrok toen ik aankwam) en besloot de auto maar even bij de VW-garage af te zetten.
De wandeling begon dus bij de VW-garage.
Vanaf hier liepen we een ter plaatsen bedacht rondje met de mogelijkheid bij erg slecht weer te schuilen in een winkelcentrum , of bij iemand thuis. Alleen het 1ste gedeelte was lastig omdat we hier weinig mogelijkheden hadden. En ook in dat 1ste gedeelte kregen we uitgerekend een bui op ons hoofd. Later viel het eigenlijk weer wel mee. Toen we eindelijk ergens een beetje konden schuilen waren we dan ook al goed nat.
 Het begint al te dreigen.
 Hier heeft de regen zijn werk gedaan. Op het pad stonden grote plassen.
Mooie nieuwbouw op de plaats van het oude RBC-stadion.Fronsen
De regen was opgehouden en we liepen richting de woonboulevard in Roosendaal Oost.
Op naar het dijkcentrum wat we via de Diamantdijk en een stukje Goldwaldpark bereikten.


Hier was onze 1ste rust waar we wat dronken.
Het 2de stuk bracht ons via de A-Bergen richting de donken waar we door het winkelcentrum de Lindenburg liepen. We namen allerlei brandgangen en paadjes om "snel" verder te kunnen.


We passeerden ook Fitness First waar ik vroeger (toen het nog Felix Janssen was) heb gesport.
Toen we uiteindelijk door de Lindenburg liepen gingen we via de Kroeven naar het centrum van Roosendaal waar we bij Mitzy (met de SMAAKPOLITIE-sticker) onze lunch namen.


Na de lunch liepen we naar Rosada het outletcentrum in Roosendaal West. Sinds kort mag dit outletcentrum iedere zondag open zijn, misschien maar goed ook want het was er niet druk.


Hier heb ik even gebruik gemaakt van de toilet. Deze waren overigens heel netjes en worden ieder uur schoongemaakt.
Na het "korte" bezoek aan Rosada liepen we richting mijn huis. Hier hebben we voor de 3de maal even gerust.
Na een kwartiertje te hebben gerust liepen we weer terug naar de Volkswagengarage. Dat was nog ongeveer 3 km. Toen we daar aankwamen was het 2 uur , we waren 5 uur onderweg geweest en hadden (volgens www.afstandmeten.nl ) 19,5 km afgelegd.
 Nieuwe RBC stadion

Nadat ik bijna €250,- had gedoneerd aan deze garage konden we met de auto (+ werkende verlichting) weer naar huis.
Op het eerder genoemde www.afstandmeten.nl tekende ik bij mij moeder de route uit. Het was een leuke wandeling met slechts één flinke regenbui dus we mochten niet klagen.
(Eigen) Rondje Roosendaal
(Ik kan het geen RONDJE ROOSENDAAL noemen want THOR heeft al zo'n tocht.)

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten