dinsdag 13 juni 2017

Zevendorpentocht 7 juli 2007 (49,8 km)

Wat doe jij op 07 - 07- 07 was al weken de kreet die je hoorde op radio en tv in het kader van Live Earth. Nou voor mij was het wel duidelijk op 07 - 07- 07 loop ik de zevendorpentocht voor de (12+1)ste maal. Ik liep 11 maal (waar heb ik dat getal meer gehoord) de 50 km , 2 maal heb ik me beperkt tot slechts 30 km.
En ook mijn broer liep mee. Dat was overigens niet zijn planning maar sinds 18 juli vorig jaar was al bekend dat hij deze tocht toch zou lopen. Hoezo zou u vragen, nou mijn broer zou de Kennedymars in Someren gaan lopen als hij 11 maal de Vierdaagse had uitgelopen. En omdat dit vorig jaar niet was gebeurd is die Kennedymars 'n jaartje uitgesteld.
Ook mijn moeder liep deze tocht maar dan wel 30 km. Ze deed dat samen met Marian en de moeder van mijn zwager.
Om 6 uur waren we al in Oud Vossemeer (startplaats) en we hoopten evenals andere jaren op het sportveld vlak bij de start te kunnen parkeren. Maar we werden al tegengehouden door een aantal verkeerregelaars en die verwezen ons naar een grasveld waar we konden parkeren. We waren de eerste. 
Dit grasveld was echter een aardig eind van de start (al is alles relatief we praten hier over ongeveer 1 kilometer en wat is een kilometer op 50 km --> slechts 2%)
Maar evenals andere jaren was alles goed geregeld door de organisatie en we werden met een busje naar de start gebracht.

 Bij de start begon het tegen half zeven al aardig druk te worden. Hier kwam ik ook Ed tegen van het wandelforum.
Om zeven uur vertrokken mijn broer en ik voor het rondje St. Annaland --> Stavenisse --> St Maartendijk --> Scherpenisse --> Poortvliet --> Tholen --> Oud Vossemeer. Mijn moeder vertrok enkele minuten later.
Wat zijn overstekede wandelaars ???

Zelfportret 
Na 5 kilometer was de 1ste verzorging al. Je kreeg daar een peperkoek en water. Totaal zijn er 10 verzorgingsposten onderweg. Dat is dus goed verzorgd. Ook staan bij alle gevaarlijke oversteekpunten verkeersregelaars om ongelukken te voorkomen. 
Het 1ste dorp wat we tegenkwamen was St. Annaland. Hier dronken we thee. We zagen ook Danyell nog. Hier raakte ik mijn 1ste kaartje kwijt. (reclame weblog.)
Op naar het 2de dorp van deze tocht. We liepen zoals ieder jaar over een aantal grasdijken. Halverwege stond weer een verzorgingspost waar we werden gecontroleerd en een appel mee konden nemen. Ook kon nog water worden gedronken. Om iets over 10 kwamen we aan in Dorpshuis "De Stove". Enkele jaren geleden was deze rust nog bij een café aan de haven van Stavenisse. Toen was het ook bij het 2de café zeer druk. Nu zat er helemaal niemand bij deze cafés.
Hier kregen we een banaan en nadat ik even naar het toilet was geweest werd me nog een banaan aangeboden. Eerlijk als ik ben heb ik gezegd dat ik er al één had gekregen.

Na deze rust op naar Smerdiek (St. Maartensdijk). Omdat wij niet rusten in het centrum maar op camping "De Roompot" (ongeveer 3 km verder) was dit een stuk van ruim 10 km.
Het stuk loopt (evenals vele andere gedeeltjes van de Zevendorpentocht.) door open terrein. En viel er in het stuk tussen St Annaland en Stavenisse nog een enkel druppeltje nu begon de bewolking weg te trekken en de zon liet zich zelfs af en toe even zien.
We kwamen nog langs een verzorging op ongeveer 21 km waar we bouillon konden drinken. Nu in een bijna rechte weg naar Smerdiek waar we om iets over 12 arriveerde.
Klopt iets over 12Lachend
Het café waar we voorbij liepen in het centrum van Smerdiek had wel een groet voor de wandelaars.

We liepen verder en kwamen in natuurgebied "De Muie".




Nog even een dijkje op en een trapje af en we hadden Camping de Pluimpot bereikt. Hier werden we ook voor de 2de maal gecontroleerd.
We hebben hier even wat gegeten en gedronken zaten lekker buiten en Danyell maakte nog een leuke foto van ons. 
Op naar het 4de dorp Scherpenisse. Dit is ongeveer 4 km lopen.
In Scherpenisse hebben we alleen iets gedronken en zijn vlug weer verder gewandeld.
Het 5de dorp Poortvliet was slechts 3 km verderop gelegen. Hier was een Wok restaurant waar we weer een rust zouden nemen.


Danyell vertrok (samen met wandelbeer) weer toen wij aankwamen. Vlug een foto genomen.
Wij gingen onze Zeeuwse bolus ophalen. Deze bolus werd op dit rustpunt uitgedeeld.
Hier hebben we ook een minuut of 10 lekker buiten gezeten, de zon scheen ondertussen al hevig. (Dit in tegenstelling tot de afgelopen dagen toen regen en onweer het weerbeeld bepaalden.)
Maar we moesten verder naar het 6de dorp Tholen. Dus vlug door Poortvliet verder gewandeld richting een volgende verzorgingspost (ja het zijn er 10 dus gemiddeld staat er om de 5 km een verzorging.) Hier kregen we de gebruikelijke meloen en kon ook nog worden gedronken. 

Nadat we een drukke weg waren overgestoken (Tholen --> Poortvliet) zagen we dat Tholen al in zicht kwam.
We liepen zoals gebruikelijk langs een huis over een bomenlaan naar Tholen. We kwamen in een nieuwe wijk waar evenals vorig jaar nog flink werd gebouwd. Uiteraard waren er ook al weer wat woningen af gekomen.



In Tholen bereikten we de voetbalkantine waar weer een langere rust werd genomen. Hier werden we ook voor de laatste maal gecontroleerd. 
Wandelbeer alleen ??????
Na de rust ging de wandeling verder door Tholen. We liepen ditmaal niet door het park maar om het park heen. De 40 km liep nog een extra lus via de haven van Tholen. 
Even door de tribunes.  




Op naar de boomgaard , de laatste verzorging op ongeveer 2 km van het eind. In een bocht bij een klein huisje moet je dan via een bruggetje de boomgaard in waar je uiteindelijk uitkomt bij de Fam. van Dijk. Hier staat ieder jaar de laatste verzorging en is ook al het overgebleven fruit , drinken etc. naar toe gebracht.


CoolCool

Hier hebben we alleen even iets gedronken en zijn eigenlijk na enkele minuten al doorgelopen richting Oud Vossemeer , het 7de dorp en finishplaats.
Ik merkte overigens aan mijn voeten dat er weinig problemen waren. Ik heb dus goed afgeplakt deze keer. 
Oud Vossemeer kwam al steeds beter in zicht en om iets voor half zes konden wij , nadat we nog een stukje over de jaarmarkt hadden gelopen ons afmelden. 


Hoe mooi deze tocht ook was als het volgende week tijdens de Vierdaagse allemaal naar wens gaat zal mijn broer hier volgend jaar niet lopen. Hij kiest dan voor de Kennedymars in Someren. 
Misschien is dit al een voorteken.
En nu ?! De Vierdaagse van Nijmegen. Met weer hetzelfde motto als vorig jaar:

11 Jaar Vierdaagse

"De Kroon Op

Mijn Werk"

We hebben er alle vertrouwen in.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten